ענק חיפושים מקומי בשווי 16 מיליארד שקל: המיזוג בין אבנר לדלק קידוחים יוצא לדרך

מחר יום המסחר האחרון באבנר, שתמוזג לתוך דלק קידוחים: "השותפות הממוזגת, כאחת מעשרת התאגידים הגדולים בישראל, תהווה עוגן מרכזי למשקיעים"

מיזוג שותפות החיפושים אבנר לתוך דלק קידוחים יוצא לדרך. זאת לאחר שהתקיימו כל התנאים המתלים למיזוג השותפויות שבשליטת קבוצת דלק, ביניהם קבלת אישור רשות המסים והממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות. יחס ההמרה נותר כפי שנקבע בעת שבעלי יחידות ההשתתפות אישרו את המיזוג לפני כחצי שנה, כך שכל 5.32 יה"ש של אבנר יומרו ליחידת השתתפות אחת של דלק קידוחים.

יום המסחר האחרון ביחידות של אבנר יחול מחר (ד') והחל מיום ראשון הקרוב ייסחרו היחידות תחת השותפות הממוזגת, שתהיה בעלת שווי שוק צפוי של כ-16 מיליארד שקל. גם סדרות האג"ח שהנפיקו שתי השותפויות לפני כחצי שנה, בהיקף מצרפי של כ-400 מיליון דולר, יאוחדו לסדרה אחת. יחידות ההשתתפות של השתיים הגיבו להודעה בעליות של יותר מ-2% היום בבורסה.

השותפות המאוחדת תחזיק 31.2% ממאגר תמר (החזקה שאותה היא מחויבת למכור בשנים הקרובות), 45.3% ממאגר לוויתן, 23% ממאגר ים תטיס, שכבר אינו מפיק גז, ו-30% ממאגר אפרודיטה שבקפריסין.

בדרך לרישום כפול?

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים ואבנר, ציין היום כי "השותפות הממוזגת, כאחת מעשרת התאגידים הגדולים בישראל, תהווה עוגן מרכזי למשקיעים מקומיים וזרים ותאפשר להם להיחשף למגוון הרחב ביותר של נכסי גז ונפט במשק המקומי, באמצעות תאגיד ענק בעל סחירות ונזילות גבוהים יותר. בכוונתנו לבחון רישום כפול של התאגיד הממוזג בבורסה זרה לצד הבורסה הישראלית, על מנת להגדיל את בסיס המשקיעים והגישה לשווקי ההון".

אגב בחודש שעבר הודיעו השותפויות כי בכוונתן להנפיק לציבור כ-10% מהזכויות ב"תמר" (5% כל אחת) באמצעות תאגיד ייעודי שיוקם במיוחד לשם כך ויונפק בבורסה של ת"א לפי שווי של כ-1.1-1.2 מיליארד דולר (שווי המאגר לפי העסקאות האחרונות עומד על 12-12.5 מיליארד דולר). השותפויות מחויבות על-פי מתווה הגז למכור את כל החזקותיהן במאגר תמר עד סוף 2021, כחלק מיישום מתווה הגז. התאגיד החדש יגייס חוב והון שבאמצעותם הוא ישלם לשותפויות את תמורת המכירה.