עוד עסקת ענק לתעשייה האווירית בהודו - ב-630 מיליון דולר

תע"א תמכור מערכות שיגור, מכ"ם, בקרת אש ועוד למערכת ברק 8 לחברה הביטחונית ממשלתית ההודית BEL

מערכת ברק 8 / צילום: באדיבות התעשייה האווירית
מערכת ברק 8 / צילום: באדיבות התעשייה האווירית

עוד עסקת ענק לתעשייה האווירית בהודו: דיווחה הבוקר (א') על "מגה עסקה" נוספת בהודו, מסביב למערכת ההגנה החדשה ברק 8 שפתחה במשותף עם משרד ההגנה ההודי. במסגרת העסקה החדשה, שהיקפה כ-630 מיליון דולר, התע"א תמכור מערכות שיגור, מכ"ם, בקרת אש ועוד למערכת ברק 8 לחברה הביטחונית ממשלתית ההודית BEL.

החברה ההודית תספק לחיל הים של המדינה ארבע ספינות קרב חדשות שיצוידו בגרסה הימית של מערכת ההגנה ברק 8. החברה היא קבלנית ראשית במיזם זה ותספק לחיל הים ההודי את הספינות, כשעל סיפונן מערכות ההגנה שפותחו בתע"א.

מדובר בעסקה חדשה, שנעשתה בנפרד ל"מגה עסקה" אחרת וגדולה יותר שעליה דווח לפני כחודש וחצי ובמסגרתה תע"א תמכור מערכות של ברק 8 לחיל הים ולחיל היבשה של הודו וזאת בהיקף כולל של כ-2 מיליארד דולר. מדובר בעסקה הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה.

בשבוע שעבר, וזאת עוד טרם עסקה זו נחתמה, בוצע בהודו ניסוי מוצלח בגרסה הימית של מערכת ברק 8 ובמסגרתו נעשה יירוט מבצעי מסיפון של ספינה הודית. בתע"א אמרו כי "בניסוי זה הוכחו שוב יכולותיה המבצעיות של המערכת בתרחיש אתגרי מאד- מול מטרת אמת".

 

מנכ"ל התע"א, יוסי וייס אמר הבוקר כי "עסקה זו מצטרפת לשורת עסקאות שהתע"א חתמה עליהן בעשור האחרון מול זרועות הביטחון בהודו, ומחזקת את מעמדה של החברה כמובילה עולמית בתחום מערכות ההגנה האווירית".

בתע"א אמרו כי ביצוע העסקה מול BEL, מהווה מימוש המדיניות Make in India שמוביל ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי ובמסגרתה חברות זרות שמוכרות לשוק ההודי- מחויבות לעשות זאת במסגרת שיתופי פעולה תעשייתיים עם חברות מקומיות תוך העברת הידע הכרוך בייצורן בתחומי הודו.

הגרסה הימית של ברק 8 מכונה LRSAM והיא פותחה במסגרת מיזם משותף של תע"א ושל גוף המחקר והפיתוח של אמצעי לחימה בהודו, DRDO. מערכת זו מספקת חבילת הגנה לכלי שייט מפני איומים המופנים אליהם מהיבשה, מהאוויר ומהים ומשמשת בין השאר את חיל הים הישראלי.

"התעשייה האווירית נמצאת בתהליך מואץ לאספקת המערכות השונות להודו ונמשיך לעמוד לצד שותפינו המקומיים לקידום התעשיות והביטחון בשתי המדינות", אמר הבוקר מנהל חטיבת הטילים והחלל וסמנכ"ל בתע"א, בועז לוי.