אלביט מערכות תפתח מערכת תצוגה חדשה למטוסי ה-F-35

מערכת התצוגה הפנורמית, שתשולב במטוסי החמקן, תהיה מבוססת על מסך מגע ■ בחודשים האחרונים נמסרו 5 מטוסי F-35 לחיל האוויר הישראלי - שיצטייד בעוד 45

ענקית הנשק האמריקאית לוקהיד מרטין בחרה בחברת הבת של אלביט מערכות בארה"ב לפיתוח מערכת תצוגה חדשה למטוסי הקרב החמקניים שלה, F-35. מערכת התצוגה הפנורמית החדשה תהיה מבוססת על מסך מגע, שיכלול נתוני טיסה שונים, כמו גם מפות נעות.

על פי הערכות, תהליך הפיתוח של מערכת התצוגה החדשה יימשך כשנה עד שנתיים ובסופו היא תוטמע בכל מטוס קרב חדש שיצא מקו היצור של לוקהיד מרטין. לא ברור אם מערכת התצוגה העתידית תוטמע גם במטוסים מסוג זה שכבר יצאו מקו היצור של לוקהיד מרטין ונמסרו לשימוש חיל האוויר האמריקאי. בחודשים האחרונים נמסרו כבר 5 מטוסים מסוג זה לחיל האוויר הישראלי, שעתיד להצטייד במהלך השנים הקרובות בעוד 45.

באלביט מערכות לא נקבו היום (ג') בהיקף הכספי של ההתקשרות בינה לבין לוקהיד מרטין במסגרת תכנית הפיתוח החדשה. עם זאת, גורמים בשוק הביטחוני העריכו כי אין מדובר בהתקשרות בהיקף כספי מהותי - אך יש לה ערכים נוספים, כמו המיצוב של אלביט כאחת החברות המובילות בעולם בתחום מערכות התצוגה המתקדמות לכלי טייס.

יוזכר כי החברה כבר פיתחה בעבר מערכות תצוגה מתקדמות, הכוללות מסכי מגע למטוסי קרב ותיקים יותר כמו F-15 ו-16-F. מערכות אלה מסוגלות להתממשק עם מערכות אחרות במטוסי הקרב, כמו גם התאמתן למשקפות לראיית לילה, לאימונים ועוד.

אלביט מערכות כבר מעורבת בתכנית ה-F-35 ובמסגרת השותפות שלה עם החברה האמריקאית רוקוול קולינס היא מספקת למטוסים אלה את הקסדות שמשמשות את טייסיהם. גורמים בשוק הביטחוני אמרו כי הצורך בפיתוח של מערכות תצוגה חדשות למטוסים עלה משום שאלה תוכננו כבר לפני זמן רב, ואף שמותקנות בהם מערכות תצוגה מתקדמות, התפתחויות טכנולוגיות מהשנים האחרונות מאפשרות להטמיע בהם אמצעים חדישים יותר.