המגדלים "הונמכו" - ולאזורים אושר פינוי בינוי בגבעת שמואל

מדובר על תשעה בנייני רכבת ישנים הכוללים 112 דירות ברחוב בן גוריון שייהרסו, ובמקומם ייבנו שלושה מגדלים בני 25 קומות ובהם 367 דירות, בתוספת שטחי מסחר

שכונת גיורא בגבעת שמואל / צילום: תמר מצפי
שכונת גיורא בגבעת שמואל / צילום: תמר מצפי

הוועדה המחוזית מחוז מרכז החליטה להפקיד תוכנית פינוי בינוי בגבעת שמואל. מדובר בפרויקט "שער העיר", הממוקם בכניסה המרכזית לגבעת שמואל, אותו מקדמת בשנים האחרונות חברת אזורים שבשליטת הרשי פרידמן, שנבחרה על ידי בעלי הדירות בשנת 2009. את בעלי הדירות במתחם מייצג עו"ד זיו גרומן ושות'.

מדובר על תשעה בנייני רכבת ישנים הכוללים 112 דירות ברחוב בן גוריון שייהרסו, ובמקומם ייבנו שלושה מגדלים בני 25 קומות ובהם 367 דירות, בתוספת שטחי מסחר. מדובר במקדם של 3.2 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה. הפרויקט אושר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בשנת 2012, במתכונת נדיבה יותר, שכללה 448 דירות במגדלים בני 30 קומות.

הוועדה המחוזית החליטה להפחית את גובה הבניינים מ-30 קומות ל-25 קומות, ולהפחית את מספר הדירות בכמעט 20%. עוד קבעה הוועדה המחוזית כי 20% מהדירות יהיו בשטח של עד 80 מ"ר. במסגרת הפרויקט עתידים בעלי הדירות לקבל דירות חדשות בשטח הגדול ב-25-30 מ"ר מהדירות הקיימות, ובנוסף חניות ומחסנים.

מתכננת מחוז מרכז דניאלה פוסק, הסבירה ל"גלובס" כי "גבעת שמואל היא לא תל אביב, ומגדלים של 40-50 קומות לא מתאימים לה. גם העלויות לתחזק מגדלים בסדר גודל כזה הן גבוהות מאוד ועלולות להוות בעיה לתושבים. לכן החלטנו להפחית את מספר הקומות ל-25 קומות, ואת מספר הדירות, כאשר בדקנו באמצעות שמאי הוועדה המחוזית ומצאנו שישנה היתכנות כלכלית גם לפרויקט בסדר גודל כזה".

תוכנית פינוי בינוי גדולה יותר בשכונת גיורא מקודמת מאז שנות ה-90', אך התוכנית נתקעה לאחר שהחברה שזכתה במכרז - מגדל הזוהר בבעלות דודי אפל - פורקה לאחר שאפל הואשם במתן שוחד לבכיר ברמ"י וריצה עונש מאסר בפועל. עד היום, גם לאחר מכירת זכויות מגדל הזוהר, לא קיבלו ברמ"י החלטה אם לאפשר לרוכש החברה לממש את הזכות לבצע את הפרויקט, או לפרסם מכרז חדש.

את הדיירים מייצג משרד עו״ד לירן זילברמן ושות׳ וכן גרומן ושות׳.