היומן של כחלון נחשף: עם מי מרבה שר האוצר להיפגש?

הפגישה המעניינת אולי מכולן - פגישת ארבע עיניים עם היועץ המשפטי לממשלה ב-18 לספטמבר 2016 ■ נושא הפגישה לא פורסם

משה כחלון בכנס לשכת רואי החשבון / יוד צילומים יהודה בן יתח
משה כחלון בכנס לשכת רואי החשבון / יוד צילומים יהודה בן יתח

"האנשים שמגיעים אליי לפגישות הם לא המסכנים והחלשים", נוהג כחלון לומר - ואכן רשימת הפגישות של שר האוצר יכולה לשקף את רשימת המשפיעים במשק. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הוא האיש שעמו קיים שר האוצר משה כחלון את המספר הרב ביותר של פגישות במהלך 2016, למעט ראש הממשלה. מבדיקת יומן הפגישות של שר האוצר עולה כי כחלון נפגש עם יו"ר ההסתדרות כ-20 פעמים במהלך השנה (פעם בשבועיים בממוצע) כאשר מתוכם 10 פגישות בארבע עיניים והיתר פגישות, טקסים וסיורים עם משתתפים נוספים. כחלון נפגש כ-20 פעמים במהלך השנה לפגישות עם ראש הממשלה, מהן פגישה ב-16 בפברואר שהוגדרה "ארוחת ערב עם ראש הממשלה ורעייתו" ונערכה בבית ראש הממשלה בירושלים.

עם נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג נפגש כחלון ל-8 פגישות בארבע עיניים במהלך השנה. 6 פגישות נערכו עם נשיאת בית המשפט השופטת מרים נאור (כחלון חבר בוועדה למינוי שופטים). הפגישה עם היועץ עו"ד אביחי מנדלבליט שנערכה ב-18 בספטמבר עסקה ככל הנראה במציאת פיתרון למחלוקת בין האוצר למשרד המשפטים בנושא סיום הזיכיון של חברת קצא"א. שתי פגישות מעניינות אחרות התקיימו בסוף דצמבר בהשתתפות נתניהו ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר. הנושא היה תאגיד השידור הציבורי.

יומן הפגישות של כחלון ל-2016 כולל פירוט פגישות העבודה של שר האוצר תוך ציון מקום הפגישה ולעתים גם נושא הפגישה. ניתן למצוא שם פגישות עם ראשי מפלגות ובהם מי שהיה אז יו"ר מפלגת העבודה והאופוזיציה יצחק ח"כ בוז'י הרצוג, שתי פגישות עם יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, יו"ר מרץ ח"כ זהבה גלאון, יו"ר הבית היהודי ח"כ נפתלי בנט (עימו נפגש כחלון לארוחת ערב במסעדה ירושלמית כשרה), וחברי הכנסת אחמד טיבי ואיימן עודה מהרשימה המשותפת, ראשי הרשויות הערביות ובכירי הרשות הפלשתינית שוקרי בשארה וחסין א-שיח'. מטעם המתנחלים נפגש כחלון עם זמביש, אבי רואה ומשה יוגב. כמו כן נפגש עם מנכ"ל עמותת אלעד, דויד'לה בארי.

קשריו של כחלון עם החרדים באים לידי ביטוי בפגישות רבות יחסית עם שר הבריאות יעקב ליצמן ובהשתתפות בברית של בנו של עוזרו האישי של ליצמן מוטי בבצ'יק. בנוסף נפגש כחלון עם מועצת גדולי התורה, עם הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, עם האדמו"ר אלברשטם בקיסריה והגיע לניחום אבלים בביתו של הרב שלום כהן ממנהיגיה הרוחניים של תנועת ש"ס ויו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי.

עוד אפשר למצוא בלו"ז של כחלון לא מעט פגישות עם פעילים פוליטיים ועסקנים. בין היתר נמצאים שם ראש מועצת חבל מודיעים שמעון סוסן, הנחשב מקורב מאד לכחלון, לצד ראש עיריית מודיעין חיים ביבס שהתעמת עם האוצר בנושאים כמו תקצוב דיפרנציאלי של גני הילדים, מנכ"ל הליכוד לשעבר אריק ברמי, ראש סניף חוף הכרמל בליכוד איתן אשורי, סגן ראש עיריית בת ים איציק דריקס, ראש עיריית אשקלון לשעבר רוני מהצרי, ויואל מוגמי שנחשב לפעיל שטח מרכזי במפלגת קדימה.

מבין בכירי האוצר הרבה כחלון להיפגש עם החשבת הכללית מיכל עבאדי בויאנג'ו (10 פגישות בארבע עיניים). מבין הרגולטורים בולט מספר הפגישות הרב עם יו"ר רשות ניירות ערך שמואל האוזר.

חיים סבן, פרטנר, אינטל ו-Wix

ידידו של כחלון איש העסקים קובי מימון אינו נמנה על אנשי העסקים שעימם נפגש השר. מימון כידוע ממעט לבקר בישראל ופגישותיו של כחלון בנסיעותיו לחו"ל אינן מפורטות. לעומת זאת נפגש כחלון עם איש העסקים היהודי אמריקאי חיים סבן עם יזמי הנדל"ן ניסים בובליל, אלפרד אקירוב ונחשון קיוויתי וכן עם מנכ"לי חברות גדולות במשק כמו תנובה, אוסם, פרטנר ובזק בינלאומי, אינטל ו-Wix.

מבין הבנקאים (עימם היה כחלון ביחסים מתוחים) אפשר למצוא רק את יו"ר בנק איגוד זאב אבלס ואת מנכ"לית הבנק הבינלאומי סמדר ברבר-צדיק. לעומת זאת אפשר למצוא ביומן פגישות עם עשרות אנשי תקשורת ועיתונאים. ברשימת בכירי התקשורת שנפגשו עם כחלון נמנים מודי פרידמן, אילן שילוח ואשתו שירה מרגלית, נורית דאבוש, אלדד קובלנץ אבי ניר ואבי וייס, המפיק חיים סלוצקי שאול מגנזי מ"רשת" ומנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי שזכה לשלוש פגישות עם השר.

קבוצה מעניינת אחרת כוללת ידידים אישיים של כחלון, חלקם ידוענים. אפשר למצוא שם את הזמר דוד ד'אור שכחלון הגיע לפתיחת תערוכה שלו, את השחקנים ארנון צדוק ואריק משעלי, ואת הזמר אביהו מדינה שכחלון הגיע לטקס קבלת פרס מפעל חיים. בנוסף נפגש עם כדורגלני העבר משה סיני, אבי נמני ואורי מלמיליאן, עם מגישת הספורט אופירה אסייג וצפה במשחקי יורו עם אנשי אגף התקציבים במשרדו. אפילו השף חיים כהן מצא אצל כחלון זמן לפגישה, שעסקה בנושא ייבוא עובדים זרים.

יומן הפגישות של כחלון / צילומים: תמר מצפי, איל יצהר ויוסי כהן
 יומן הפגישות של כחלון / צילומים: תמר מצפי, איל יצהר ויוסי כהן