מהלך שיציף ערך לבעלי המניות? קבוצת נץ מחשבת מסלול מחדש

השינוי המבני שקבוצת נץ משלימה כיום נועד לאפשר לה להתמקד בפעילות הליבה שלה - רכישה, השבחה והשכרה של נדל"ן מניב בארה"ב

מרכז שרידן / צילום: מתוך אתר קבוצת נץ
מרכז שרידן / צילום: מתוך אתר קבוצת נץ

קבוצת נץ   היא חברה ישראלית הפועלת בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב באמצעות החברה הבת נץ ארה"ב, שבה היא מחזיקה כ-58%. הקבוצה, שנמצאת בבעלות טוני אלישע (45%) וז'אק אמויאל (17%), נסחרת בבורסת תל אביב בשווי שוק של כ-142 מיליון שקל, לאחר עלייה של כ-12% מתחילת השנה.

נץ עוסקת ברכישה, השבחה והשכרת נדל"ן מניב, בעיקר למגורים, כאשר ניהול ותפעול הנכסים מתבצע על ידי החברה ומאפשר לה להשיג תשואה עודפת. נכסי החברה פזורים בעיקר בקונטיקט (76%), ברוקלין, אטלנטה ופלורידה. החברה מתמקדת באזורי ביקוש שבהם קיימים נכסי עוגן, כמו אוניברסיטאות, בתי חולים וכדומה.

כשליש מהכנסות החברה הן במסגרת Section 8 (תמיכה ממשלתית בתשלום שכר דירה). החברה מחזיקה ומנהלת כ-194 נכסים, הכוללים 1,329 יחידות דיור, נוסף על שטחי משרדים. כ-80% מנכסי החברה מושכרים למגורים, והשאר למסחר ומשרדים.

נכסיה של נץ רשומים בספרים בשווי של כ-366 מיליון שקל ומניבים לחברה NOI (הכנסות תפעוליות נטו - כלומר, רווח לאחר ניכוי הוצאות התפעול ולפני ניכוי מסים וריביות) שנתי של כ-26 מיליון דולר, המשקפים שיעור תשואה של כ-7%. נכסי החברה הם Class B,C ומושכרים בשיעורי תפוסה של כ-90%. בכוונת החברה להרחיב את היקף הפעילות עם רכישת נכסים במינוף מינימלי של 50% ותשואת NOI מינימלית של כ-8%.

מוכרים את פעילות המלונות

נץ הקימה קרן להשקעה בנדל"ן מניב בארה"ב, בעיקר בניו יורק, אטלנטה וניו הייבן, בהיקף של כ-30 מיליון דולר, והחברה היא השותף הכללי בקרן. נוסף על כך, מספקת החברה שירותי ניהול ותחזוקה בתמורה ל-5% משכר הדירה בנכסיה.

בימים אלה משלימה החברה שינוי מבני מהותי, לאחר מימוש של חברת התשתיות מנדלסון אשתקד במטרה להתמקד בפעילות הליבה בארה"ב. החברה מחזיקה כ-57.06% בחברת הבת נץ מלונות, שמחזיקה ב-50% בחברת מלונות אפריקה ישראל, שהיא בעלת הזיכיון לתפעול בתי המלון תחת המותג קראון פלאזה, וכן מחזיקה בארבעה בתי מלון בישראל (לאחר מכירה של ארבעה בתי מלון בתחילת השנה).

החברה הודיעה על עסקה למימוש כל פעילות המלונות בתמורה לכ-415 מיליון שקל (100%), ותמורתה אמורה לפרוע את הלוואות הבעלים בחברה. החברה מתכוונת להעלות את פעילות המלונות כדיבידנד בעין לבעלי השליטה, כך שתמקד את פעילותה בליבת הפעילות העסקית בחברה - בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב.

התהליכים שמבצעת החברה למעבר מחברת החזקות לחברה תפעולית, משפרים את הפרופיל העסקי שלה וצפויים להציף ערך לבעלי המניות ולמחזיקי האג"ח.

באחרונה השלימה החברה גיוס אג"ח בהיקף של כ-75 מיליון שקל בריבית שנתית של 5.5%. מטרת ההנפקה היתה ביצוע פירעון מוקדם לאג"ח של החברה הבת נץ ארה"ב, כך שתפסיק להיות תאגיד מדווח, כחלק ממאמץ החברה להתייעלות.

כאמור, בימים אלה מבצעת החברה שינוי מבני, תוך התמקדות בתחום הנדל"ן בארה"ב במטרה לרכוש נכסים ולהרחיב את הפעילות. בשנים הקרובות צריכה החברה לפרוע כל שנה 30-50 מיליון שקל קרן וריבית לבעלי אג"ח ולבנקים. יכולת שירות החוב של החברה נשענת על NOI מהנכסים המניבים, מחזור הלוואות ומימוש נכסים. אנו מעריכים כי בטווח הנראה לעין לא צפויה לחברה בעיה תזרימית.

הכותבים הם מנהל מחלקת מחקר ואסטרטגיה בקבוצת אקסלנס ואנליסטית בכירה במחלקת המחקר בקבוצת אקסלנס. הכתבה אינה מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. לכותבים אין עניין אישי בנושא הכתבה. קרנות נאמנות בניהול אקסלנס ו/או חברות מקבוצת אקסלנס מחזיקות ו/או עשויות להחזיק ני"ע ונכסים פיננסיים המוזכרים בכתבה

קבוצת נץ
 קבוצת נץ