קארל אייקן הפסיק לייעץ לטראמפ; עלול להימצא ב"סיכון משפטי"

כמה שעות לאחר שהמיליארדר הודיע כי יפסיק לפעול כיועץ של טראמפ בענייני רגולציה, פורסמה כתבה על כך שאייקן ניסה לשנות מדיניות שפגעה בחברה שבה הוא משקיע

 

המשקיע המיליארדר קארל אייקן פרש מתפקיד כיועץ לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ. אייקן, שתפקד כיועץ ללא תשלום, הודיע על הצעד בטוויטר אמש (שישי). "היום, בברכת הנשיא טראמפ, חדלתי לפעול כיועץ מיוחד לנשיא בסוגיות הקשורות לרפורמה רגולטורית", צייץ אייקן.

שעות בודדות לאחר הודעתו של אייקן, פרסם "הניו יורקר" כתבה ארוכה על מאמציו של אייקן לשנות מדיניות שפגעה בחברה שבה הוא משקיע. לפי הסיפור, אייקן עשוי להימצא תחת "סיכון משפטי". ריצ'ארד פיינטר, עו"ד דין לענייני אתיקה בממשל בוש, צוטט בכתבה, ואמר כי אייקן "צועד היישר לכיוון האשמות פליליות פוטנציאליות".

פיינטר ציטט כמ תקנות ש"הופכות לבלתי חוקי מצב שבו עובדים בחטיבה הניהולית פועלים בכל נושא שבו עשוי להיות להם עניין פיננסי ישיר". עורך דינו של אייקן אמר לפטריק ראדן קיף, מחבר הכתבה, שחוק זה אינו תופס במקרה של אייקן.

הודעתו של אייקן על הפסקת פעילותו כיועץ באה לאחר הודעותיהם של כמה ענקי עסקים שהרחיקו עצמם מהנשיא לאחר התבטאויותיו השנויות במחלוקת בנוגע לאירועי הגזענות בשרלוטסוויל. עם זאת, נימוקיו של אייקן שונים משל האחרים, ואינם מזכירים את שרלוטסוויל. אייקן קשר את עזיבתו לחשש מניגוד אינטרסים של פעילותו מול האג'נדה הדה-רגולטורית של הנשיא טראמפ.

לא ניתן היה להשיג את תגובת אייקן.