אישום נגד נצבא: הנמיכה קומת קרקע והוסיפה 30 דירות למיזם

לטענת הוועדה המקומית לתכנון, נצבא ואלקטרה בנייה פעלו בניגוד להיתר שניתן להן בוועדה

קובי מימון / צילום: שלומי יוסף
קובי מימון / צילום: שלומי יוסף

צרות בפרויקט "גרין סיטי" שאותו מקימה חברת נצבא בראש-העין: כתב אישום הוגש נגד חברת מפעלי תחנות, שבשליטת נצבא, ונגד חברת אלקטרה בנייה, בגין בנייה של 30 יחידות - ללא היתר בנייה. כתב האישום אף הוגש נגד מנכ"ל נצבא פרי אטיאס, מנכ"ל אלקטרה בנייה ירון שורק ונגד בעלי תפקידים נוספים שהיו מעורבים בביצוע העבודות. כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של בנייה ללא היתר ובנייה בסטייה מהיתר.

בכתב האישום שהגישה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ראש-העין הגישה לבית המשפט לעניינים מקומיים בפתח תקווה נטען, כי באוגוסט 2013 חתמה נצבא, שבשליטת איש העסקים קובי מימון, על הסכם ביצוע עם אלקטרה בנייה, לביצוע הפרויקט הכולל 19 בניינים. בסוף 2015 ניתנו על ידי הוועדה המקומית היתרי בנייה להקמת 678 דירות בפרויקט.

כפי שאפשר להבין מהמתואר בכתב האישום, ב-10 בניינים במיזם הונמכה קומת הקרקע מ-6 למ' ל-3 מ', ונבנתה קומת גלריה בשטח כולל של 357 מ"ר שחולקה ל-3 יחידות דיור נפרדות. בסך הכול מדובר ב-30 יחידות, אשר נבנו ללא היתר ובסטייה מהיתר, תוך חלוקת קומת הגלריה באמצעות קירות וביצוע עבודות חשמל ואינסטלציה.

עוד צוין בכתב האישום כי בוצעה הגדלת שטח קומת הקרקע בכל אחד מ-10 הבניינים ב-20 מ"ר ללא היתר ובסטייה מהיתר והגדלת שטח קומת הגלריה שנבנתה ללא היתר בשטח 20 מ"ר, ובסך הכל תוספת בנייה של 600 מ"ר ללא היתר בנייה.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אפרת הדר, באת כוח הוועדה המקומית, עולה כי במחצית השנייה של שנת 2016, ביצעו הנאשמים עבודות בנייה טעונות היתר ללא היתר, ובסטייה מההיתרים אשר ניתנו למגרשים, בכל אחד מ-10 הבניינים אשר בנייתם החלה. העבודות כללו בניית 1,080 מ"ר שנבנו ללא היתר, ושטח של כ-2,490 מ"ר שנבנו בסטייה מהיתר.

מעו"ד ירון אלכאוי ממשרד גורניצקי, בא כוחה של נצבא, נמסר בתגובה: "לכל הדירות בפרויקט הנבנה על מקרקעי מפעלי התחנה בראש-העין היתר בנייה כדין. מפעלי התחנה בטוחה שלאחר ליבון הדברים יתברר שלא דבק רבב בהתנהלותה".

מחברת אלקטרה בנייה נמסר בתגובה: "החברה - כמו גם מנהליה ועובדיה - סמוכה ובטוחה כי פעלה כדין ומאמינה כי לאחר ליבון הדברים יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותה. החברה תמשיך, כתמיד, להעמיד את שירותיה המקצועיים והאיכותיים עבור לקוחותיה ובהתאם לדין".