קרעים בממשל: "שר החוץ קרא לטראמפ אידיוט ורצה להתפטר"

ברשת NBC דווח כי טילרסון שוכנע להישאר בתפקידו על ידי סגן הנשיא, ראש הסגל ושר ההגנה, אחרי שזעם על נאום הנשיא בפני תנועת הצופים בחודש יולי  בפגישה עם גורמים בכירים בממשל, הוא עלב בטראמפ 

טראמפ וטילרסון /  צילום: רויטרס
טראמפ וטילרסון / צילום: רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון שקל להתפטר וכינה את הנשיא דונלד טראמפ "אידיוט" - כך דיווחה היום (ד') רשת NBC. לפי גורמים המעורים בנושא, טילרסון שוכנע שלא לעזוב את תפקידו בעקבות מאמציהם של סגן הנשיא מייק פנס, של השר לביטחון המולדת דאז וראש הסגל הנוכחי ג'ון קלי ושל שר ההגנה ג'יימס מאטיס.

פנס, לפי הדיווח, ביקש מטילרסון להישאר בתפקיד לפחות עד לסוף השנה. במחלקת המדינה הכחישו את הדיווח, שמצטרף לשורת דיווחים דומים שפורסמו בחודשים האחרונים והצביעו על מתיחות בין הנשיא לדיפלומט הבכיר ביותר שלו.

המתיחות התגלעה בסוף יולי, אחרי נאומו השנוי במחלוקת של טראמפ בפני תנועת הצופים, שבראשה עמד בעבר טילרסון. עוד דווח כי כמה ימים קודם לכן, טילרסון כינה את טראמפ "אדיוט" במהלך פגישה עם גורמים בכירים בממשל.

פרט לדיווחים השונים, היחסים המתוחים בין השניים נחשפו גם באופן פומבי. רק בתחילת השבוע התנער טראמפ מטילרסון, אחרי שהאחרון אמר במהלך ביקורו בסין כי מתקיימים מגעים ישירים עם קוריאה הצפונית. הנשיא כינה זאת "בזבוז של זמן".

באוגוסט, התנער טילרסון מדבריו של טראמפ על אלימות אנשי הימין הקיצוני בשרלוטסוויל, שעוררו סערה ארצית אחרי שהנשיא השווה אותם ליריביהם בשמאל. שר החוץ אמר כי טראמפ "דיבר בשם עצמו" וגינה בחריפות את האירועים האלימים בעיר, שבמהלכם נרצחה אישה על ידי צעיר ניאו-נאצי.