כחלון הכריע: שאול מרידור הוא הממונה על התקציבים הבא

מרידור, המכהן כיום כמנכ"ל משרד האנרגיה, כיהן בשורה ארוכה של תפקידים באגף התקציבים במשרד האוצר החל מ-2002 ועד לסוף 2013 ■ מסתמן: מחליפו של מרידור במשרד האנרגיה הוא אודי אדירי, סגן הממונה על התשתיות באגף התקציבים

שאול מרידור הוא הממונה על התקציבים הבא במשרד האוצר, כך הכריעו בסוף השבוע האחרון שר האוצר משה כחלון ומנכ"ל משרדו שי באב"ד. הודעה על כך יצאה הערב ממשרד האוצר.

השיקול שהכריע בעד המינוי של מרידור היה היחסים הטובים שהתפתחו בינו לבין באב"ד, במהלך המשא ומתן ששניהם ניהלו לרפורמה בחברת החשמל. באב"ד התנגד בעבר למינוי מועמדים יוצאי אגף תקציבים, אך במקרה של מרידור נתן את ברכתו להחלטה של כחלון.

מרידור (41), המכהן כיום כמנכ"ל משרד האנרגיה, כיהן בשורה ארוכה של תפקידים באגף התקציבים במשרד האוצר החל משנת 2002 ועד לסוף שנת 2013. בתפקידו האחרון באוצר, כיהן מרידור כסגן הממונה על התקציבים האחראי על תחומי התשתיות (אנרגיה, מים, תחבורה וחקלאות).

מרידור סיים לימודי תואר ראשון באוניברסיטה העברית בתוכנית המצטיינים בתחומי הפילוסופיה, הכלכלה ומדעי המדינה (פכ"מ). הוא מתגורר בירושלים, נשוי ואב לארבעה.

מי שמסתמן כמחליפו של מרידור במשרד האנרגיה הוא אודי אדירי, סגן הממונה על התשתיות באגף התקציבים, ומי שהחליף את מרידור בתפקידו באוצר.

שר האוצר כחלון, ביקש להודות לכלכלן הראשי יואל נוה, שכיהן בשלושת החודשים האחרונים כממלא מקום ראש אגף תקציבים ואיחל למרידור הצלחה בתפקידו: "אני מודה לכלכלן הראשי של משרד האוצר יואל נווה על התקופה בה כיהן כמ"מ הממונה על התקציבים וביצע את עבודתו בצורה המקצועית והטובה ביותר ומאחל לשאול הצלחה רבה בתפקיד".

המינוי יובא בקרוב לאישור הממשלה.

בכיר במשק האנרגיה ציין כי "מדינת ישראל הפסידה את מנכ"ל משרד האנרגיה הטוב ביותר מזה עשרות שנים והרוויחה ממונה על תקציבים מקצועי ובעל יכולת ביצוע מעולה".