מנורה רכשה מטוכמאיר ורוזן מניות ישראל קנדה ב-20 מיליון ש'

מנורה מחזיקה קרוב ל-9% מישראל קנדה, ואילו הראל תהפוך בעקבות העסקה לבעלת עניין בחברת הנדל"ן אספן גרופ, עם החזקה של 6% מההון

מימין ברק רוזן ואסי טוכמאייר מבעלי קנדה ישראל / צילום: אריק סולטן
מימין ברק רוזן ואסי טוכמאייר מבעלי קנדה ישראל / צילום: אריק סולטן

חברת הנדל"ן אספן גרופ  עדכנה השבוע על מכירת מניות "רדומות" המוחזקות על ידיה, שיהוו כ-2% מהונה לאחר המכירה, לידי חברת הביטוח הראל תמורת קרוב ל-9 מיליון שקל. בעקבות העסקה, הראל תהפוך לבעלת עניין באספן, עם החזקה של כ-6% ממניותיה.

העסקה תתבצע לפי מחיר מניה של קצת יותר מ-7 שקלים למניה - נמוך ב-4% ממחירה כיום בבורסה, המשקף לאספן שווי של כ-460 מיליון שקל, וזאת אחרי עלייה של כ-25% בערכה מתחילת השנה.

חברת ביטוח נוספת שהשקיעה בימים האחרונים בחברת נדל"ן בורסאית, היא מנורה מבטחים. זו הפכה לבעלת עניין בחברת ישראל קנדה, שנמצאת בשליטת אסי טוכמאיר וברק רוזן, לאחר שהשקיעה כ-32 מיליון שקל ברכישת נתח ממניות החברה, וכעת היא מחזיקה בקרוב ל-9% מההון.

את עיקר המניות, בתמורה של כ-20 מיליון שקל, רכשה מנורה מבטחים מצמד בעלי השליטה, טוכמאיר ורוזן - מחצית מכל אחד מהם בעסקאות מחוץ לבורסה, ואת היתרה בעסקאות בתוך הבורסה.

העסקאות נעשו לפי מחיר מניה של קרוב ל-4 שקלים - דומה למחיר המניה בבורסה, המשקף לישראל קנדה שווי של כ-800 מיליון שקל, אחרי שמנייתה טיפסה בכ-25% בשנה האחרונה.

ועוד עסקת מניות: זמן קצר לאחר שדיווחה אורד על חוזה ביצוע בהיקף של כ-100 מיליון שקל, להקמת ארבע תחנות כוח בנגב להפקת אנרגיה סולארית, היא מגייסת כעת קרוב ל-30 מיליון שקל בהקצאת מניות פרטית לגופים מוסדיים. אורד עדכנה כי המניות המונפקות יהוו כ-23% מהונה, וכי ההקצאה נעשית לפי מחיר מניה של 2.1 שקלים - נמוך ב-7% משווי המניה הבוקר.