רפאל מתרחבת באוסטרליה: "פוטנציאל למאות מיליוני דולרים"

החברה מוקמת לקראת מכרזי ענק של הצבא האוסטרלי לרק"ם שיצויד במערכות מתקדמות

מערכת טילי ספייק של רפאל. נמכרו לעשרות מדינות / צילום: רפאל
מערכת טילי ספייק של רפאל. נמכרו לעשרות מדינות / צילום: רפאל

רפאל מערכות לחימה מתקדמות הודיעה היום (א') על פתיחת חברה בת במלבורן שבאוסטרליה, וזאת לקראת מכרזי ענק שעתיד לפרסם בשנים הקרובות הצבא האוסטרלי.

בחברה הסבירו את המהלך כחלק מההיערכות לתכניות רכש נרחבות של צבא אוסטרליה בתחומי היבשה והים. על פי הערכות בחברה, הצבא האוסטרלי נערך להצטיידות נרחבת במאות כלי רק"מ (רכב קרבי משוריין) חדשים בהיקף כולל שהוערך במיליארדי דולרים.

רפאל שואפת לקדם בקרב הרשויות באוסטרליה את ציוד הרק"מ החדש במערכות להגנה אקטיבית מפני טילים נגד טנקים מסוג מעיל רוח ומערכות של טילים נגד טנקים מסוג ספייק, שאותן היא מפתחת ומייצרת. מערכות כמו טילי ספייק נמכרו בידי רפאל במהלך השנים האחרונות לעשרות מדינות ברחבי העולם ובאחרונה הצבא האמריקאי הביע עניין במערכת ההגנה מעיל רוח לקראת התקנתה על טנקי האברמס שלו.

"מדובר בפוטנציאל עסקאות בהיקף כולל של כמה מאות מיליוני דולרים", אמר בשיחה עם "גלובס" סמנכ"ל בכיר לשיווק ולפיתוח עסקי ברפאל, גיורא כץ, בהתייחס לשוק הביטחוני האוסטרלי: "פתיחת החברה באוסטרליה היא חלק מאסטרטגיה גלובלית של רפאל ליצירת שיתופי פעולה מקומיים עם חברות במדינות שונות - כדי להיענות לדרישות הגוברות של מדינות רבות לבצע חלק מהעבודה על ידי חברות מקומיות".

רפאל כבר מקיימת שיתופי פעולה עם חברות אוסטרליות: עם Bisalloy היא משתפת פעולה בתחום אספקת מתכות ליצור מערכות צבאיות ועם חברת Varley היא משתפת פעולה בתחום הקמת תשתיות יצור משותפות של טילי ספייק: "בשנים האחרונות לא היתה לנו פעילות משמעותית באוסטרליה אך לפני כ 15 שנה היתה פעילות ענפה, חלק מגלים של מגמות ברכש. עכשיו אנחנו חוזרים לשוק הזה עם מלוא העצמה שלנו", אמר כץ.

בעבר רפאל סיפקה לחיל הים האוסטרלי טילי טייפון ומערכות נשק שנשלטות מרחוק. על פי הערכות, הצבא האוסטרלי יפרסם כבר בשנה הקרובה מכרז ראשון שיעסוק בתחום ההגנה האקטיבית לרק"מ ובו רפאל מתכוונת להתמודד כאמור עם מערכת מעיל רוח. מערכת זו נחשבת לפורצת דרך בעולם, והיא מותקנת על טנקי המרכבה סימן 4 של צה"ל. בכוחה של המערכת לזהות ירי של טילי נ"ט ורקטות RPG לעבר טנקים או נגמ"שים, לסווג את האיום וליירט אותו אוטומטית במרחק בטוח מהכלי המאוים.