נתניהו: "נחזיר את בנינו הביתה. אנחנו לא נותנים מתנות חינם"

בטקס שנערך הבוקר רה"מ התייחס בעקיפין לסוגיית גופות המחבלים המוחזקות בידי ישראל והוסיף כי "מטרתנו היא להגן על הארץ, עם כלל פשוט - מי שמנסה לתקוף אותנו, אנו תוקפים אותו" ■ בטקס דיבר גם שר האוצר כחלון, שאמר כי יש לתקן את המצב לפיו 20% מהאזרחים בישראל משלמים 80% מהמסים

נתניהו וכחלון / צילום: אמיל סלמן-"הארץ"
נתניהו וכחלון / צילום: אמיל סלמן-"הארץ"

בטקס חתימת הסכם-גג שנערך היום (ב') במגדל-העמק, בו השתתף ראש הממשלה ביבי נתניהו, אמר שר האוצר משה כחלון כי יש לתקן את המצב לפיו 20% מהאזרחים בישראל משלמים 80% מהמסים. "אנחנו צריכים להקל עליהם", אמר כחלון.

כחלון אמר כי ישראל לא צריכה להתנצל על כך שכלכלתה חזקה. "יש יותר חברות ענק שרוצות לבוא לישראל מאשר לצאת ממנה. הסביבה העסקית בישראל היא מהטובות בעולם".

לדבריו, "הממשלה הזאת עובדת ומשרתת את הציבור. אני מציע לא להתייחס לרעשי הרקע שאתם שומעים בתקשורת."

כחלון התייחס גם לנושא הדיור, באמרו כי "שמנו סוף לעידן שהקבלנים מנהלים את הביקושים וההיצעים של מדינת ישראל. הקרקע של המדינה היא לא קולה - היא משאב של הציבור. כוחות ואינטרסים אדירים פועלים בכדי שהממשלה הזאת לא תצליח לפתור את משבר הדיור. לא יעזור להם כלום, אנחנו נתכנן, נשווק ונבנה עד שהמשבר ייפתר. תכנית "מחיר למשתכן" שמה סוף לעידן שיזמים וקבלנים ניהלו את הביקושים וההיצעים של מדינת ישראל. אף שר לא יעז להפסיק את התכנית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו לקח חלק גם הוא בטקס, והתייחס בעקיפין לסוגיית גופות המחבלים המוחזקות בידי ישראל: "לממשלה יש שתי משימות גדולות - הראשונה להגן על הארץ והשנייה לבנות את הארץ. אנו עושים את שני הדברים גם יחד. להגן על הארץ, עם כלל פשוט - מי שמנסה לתקוף אותנו, אנו תוקפים אותו; והשני - אנחנו לא נותנים מתנות חינם. נחזיר את בנינו הביתה, ואין מתנות חינם".