נוקיה מתכננת קאמבק: תשיק 4 סמארטפונים בישראל

מכשירי האנדרואיד החדשים יעלו 700 עד 2,000 שקל ויגיעו לשוק המקומי בשבוע הבא

קולות מן העבר: מותג הסלולר הוותיק נוקיה נוחת בישראל ומציע סדרת סמארטפונים עם גרסה נקייה של מערכת ההפעלה אנדרואיד. הסדרה שמתומחרת במחירים נמוכים יחסית בטווח שמתחיל ב-700 שקל לדגם הבסיסי ועד 2,000 שקל למכשיר הדגל - תגיע לישראל בשבוע הבא. מבדיקה שערך "גלובס" עולה כי המחירים בישראל דומים לאלה שתבקש נוקיה באירופה.

מכשירי המותג הוותיק נוקיה מבית היצרנית הפינית HMD GLOBAL כוללים בשלב הראשון 4 מכשירים: Nokia 3, 5 Nokia, Nokia 6 ומכשיר הדגל היקר בסדרה, Nokia 8. מבחינת יורוקום, המשווקת את המותג בישראל, האחרון יתחרה במותגים המובילים דוגמת אפל, סמסונג ו-LG, כשהוא מתומחר ב-2,000 שקל, תג מחיר נמוך ביחס למכשירי הדגל של המתחרים.

לא מדובר בקאמבק הראשון של נוקיה; בחודש אוגוסט האחרון הושק בישראל המכשיר FP Nokia 3310 שנמכר ב-250 שקל (ואפילו כלל את המשחק המיתולוגי "סנייק") - מכשיר זה קוטלג כ"פיצ'ר פון", כלומר טלפון בסיסי המיועד לקהל הצרכנים החרדי, לילדים וכדומה. הפעם עולה נוקיה, לראשונה בביתה החדש, למגרש הסמארטפונים.

שלושת הדגמים הפשוטים יותר בסדרה מתחרים בקטגוריית המכשירים המתומחרים במחיר של פחות מ-1,000 שקל בה פעילים מותגים דוגמת Xiaomi או מוצרים מדגמים קודמים של סמסונג ו-LG. דגם הנוקיה 8 מתחרה במותגים OnePlus Huawei, מייזו ועוד.

יורוקום הצהירה היום כי בכוונתה לשווק את מגוון הדגמים העתידיים של המותג (כולל המותג 9 שכבר נחשף). החברה ציינה כי היא מקווה שכל המכשירים יצליחו לכבוש נתח שוק של 10% תוך שנה..

מוטי ארבל, מנכ"ל יורוקום מזכיר כי "בסוף שנות ה-90 ועד שנת 2012 היה המותג נוקיה מוביל שוק בעולם ובישראל בשיאו תפס כ-60% מנתח שוק הסלולר". כחלק ממהלך ההשקה ניתנת למכשירים אחריות יצרן למשך 36 חודשים.

המותג נוקיה ידע עליות ובעיקר מורדות לאורך השנים. ב-2016 מכרה מיקרוסופט את המותג נוקיה ל-HMD global בעסקה שנאמדה ב-350 מיליון דולר. הרוכשת הצהירה כי תחזור לבסס את מעמד המותג הפיני בשוק הסמארטפונים.

הדגם המעניין מבין ארבעת המכשירים המגיעים ארצה הוא הנוקיה 8. בדגם הזה הוטמעו יכולות צילום מתקדמות כולל מצב Dual Sight המאפשר צילום סימולטני מהמצלמה הקדמית ומהמצלמה האחורית בתמונות סטילס, בדומה למכשירים אחרים.

הגימיק של המכשיר הוא היכולת להעלות וידאו ושידור בזמן אמת לפייסבוק או ליוטיוב. הפיצ'ר הזה תבע את המונח BOTHIE, כלומר "שיתוף שני הצדדים של הסיפור", בשונה מצילום סלפי שמתעד רק צד אחד של האירוע.

גודל המסך בדגם הזה הוא 5.3 אינץ' ברזולוציית QHD כשהוא כולל טכנולוגיה שתאפשר הקלטה ב-360 מעלות באמצעות שלושה מיקרופונים, 2 מצלמות אחוריות ומצלמה קדמית.

ב-Nokia 8 פועל מעבד Qualcomm שמונה ליבות עם זיכרון הפעלה של 4 ג'יגה ואחסון פנימי של 64 ג'יגה. ניתן להרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס זיכרון עד 256 ג'יגה. Nokia 8 תומך בדור 4 (LTE) ומוצע בצבע כחול מבריק.