חששות מהאטה במשרדים ובקניונים? לא על פי דוחות אמות

ההכנסות התפעוליות של חברת הנדל"ן המניב גדלו ברבעון השלישי ב-11%, והרווח הנקי נותר בהיקף של 63 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל

אבשלום מוסלר, מנכ"ל אמות / צילום: איל יצהר
אבשלום מוסלר, מנכ"ל אמות / צילום: איל יצהר

למרות חששות מירידה במחירי המשרדים והאטה בתחום המסחר בקניונים, הציגה הבוקר (ב') חברת הנדל"ן המניב אמות , הנמצאת בשליטת אלוני חץ ומנוהלת על ידי אבי מוסלר, דוחות כספיים טובים לרבעון השלישי של השנה.

החברה רשמה צמיחה של 11% בהכנסה התפעולית הנקייה (NOI) ברבעון זה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-160 מיליון שקל. בתזרים התפעולי (FFO) נרשמה ירידה של 5% ברבעון, לרמה של 89 מיליון שקל, אבל בנטרול הוצאות מימון חד-פעמיות, נרשמה בו עלייה של 18% לרמה של 110 מיליון שקל ברבעון. בשורה התחתונה, רשמה אמות רווח נקי של כ-63 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל.

תפוסה של 97% בנכסים המניבים

אמות רשמה ברבעון הוצאות מימון חד-פעמיות בהיקף של 39 מיליון שקל, בעקבות פירעון מוקדם של הלוואות בנקאיות בהיקף של 840 מיליון שקל, שהביא לשיפור מבנה ההון שלה לצד הקטנת עלויות המימון העתידיות.

אמות נחשבת לאחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות בישראל, עם 101 נכסים מניבים במדינה, בשטח כולל של 1.2 מיליון מ"ר (55% מהם מושכרים למשרדים, 30% לענפי הקמעונות והמסחר, והשאר לתעשייה ולשימושים אחרים). שיעור התפוסה הממוצע בנכסים עמד בסוף ספטמבר על 97.5%.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, רשמה אמות עלייה של 13% ב-NOI לעומת התקופה המקבילה, לרמה של 473 מיליון שקל, לצד גידול של 11% ב-FFO, שעמד על 296 מיליון שקל, וירידה של 12% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-256 מיליון שקל, עקב עלייה בהוצאות המימון ובתשלומי המס. בהתאם למדיניות שלה, תחלק אמות בדצמבר דיבידנד בהיקף של 69 מיליון שקל.

אמות מפתחת בימים אלה שלושה פרויקטים גדולים, שהבולט בהם הוא מגדל תוצרת הארץ (ToHa), הנבנה בסמוך לצומת הרחובות דרך השלום ויגאל אלון בתל אביב. מגדל זה, המתוכנן לכלול 30 קומות עם שטחי משרדים של כ-55 אלף מ"ר, מוקם על ידי אמות יחד עם חברת הנדל"ן המניב גב ים (בחלקים שווים), בהשקעה של כ-850 מיליון שקל. הקמתו צפויה להסתיים בשנה הבאה.

לפני כשבועיים דיווחו שתי החברות כי חתמו על מזכר הבנות להשכרה של ארבע קומות במגדל לחברת WeWork, העוסקת בהקמה ובניהול של חללי עבודה משותפים ברחבי העולם. היקף העסקה מוערך ב-300 מיליון שקל, והיא נחתמה לתקופה של 15 שנה עם אופציה להארכה.