הרשות להתחדשות עירונית: אישור מקדמי לפינוי-בינוי בתל-מונד

לפי התוכנית יפונו בהדרגה 102 משפחות מבנייני רכבת ישנים בשכונת אלי כהן ביישוב ■ המשמעות: ייתווספו 348 דירות חדשות

ראם רצון / צילום: איל יצהר
ראם רצון / צילום: איל יצהר

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון ממליצה לקדם תוכנית פינוי-בינוי ראשונה במועצה המקומית תל-מונד. כך עולה ממכתב של יו"ר הוועדה להתחדשות עירונית במשרד הבינוי, עינת גנון, שנשלח ליזמי התוכנית, קבוצת אב-גד. החברה הגישה את הבקשה להכרזה על מתחם פינוי-בינוי בתיאום עם מועצת תל-מונד ודיירי שכונת אלי כהן הוותיקה ביישוב.

"הריני להודיעך כי בכוונת הוועדה להמליץ לממשלה להכריז על המקרקעין שבנדון כעל מתחם פינוי-בינוי במסלול מיסוי", כך כתבה גנון, "ההחלטה המקדמית ניתנת לשנה אחת בלבד או עד לעמידת התוכנית בתנאי סף. עם עמידת התוכנית בתנאים, יוארך תוקף האישור המקדמי ב-6 שנים נוספות".

לפי ההחלטה המקדמית של הוועדה, שתונח לפני הממשלה, יבוצע בשכונת אלי כהן הוותיקה פינוי מדורג של 102 משפחות המתגוררות בבנייני רכבת ישנים שנבנו בראשית שנות ה-60. על פי התוכנית המוצעת, את הבניינים הישנים יחליפו כ-450 יחידות דיור חדשות. התוכנית מתייחסת למתחם בשטח כ-15 דונם, ומדובר בפוטנציאל של 348 דירות חדשות שייבנו מעבר לאלה הקיימות שיחזרו לבעלים המקוריים. על פי התוכנית, 20% מהדירות החדשות יהיו בנות 3 חדרים, 40% בנות 4 חדרים ו-40% בגדלים שיתאימו לצורכי היישוב.

בתוכנית מוצע גם לבנות חניון תת קרקעי שיכלול 700 מקומות חניה וחניה עלית לאורחים וללקוחות מרכז מסחרי קטן הצפוי לקום בסמוך. כפתרון תעבורתי מציעה החברה לסלול דרך מהשכונה לכביש 5531 ובהמשך לדרך 533.

ראם רצון, מנכ"ל אב-גד, מסרא: "לאחר מספר פרויקטים של תמ"א 38 שעשינו ביישוב, אנחנו מאוד מאמינים בתל-מונד, וחושבים שתושבי שכונת אלי כהן זכאים ליהנות מחידוש תשתיות ומדירות מגורים בסטנדרטים גבוהים".