ביהמ"ש: פלאזה סנטרס תמשיך לחלק את הכסף למחזיקי האג"ח על פי ההסדר הקיים - יותר מ-70% הולך לסדרה ב'

מדובר בניצחון למחזיקי אג"ח ב' של חברת הנדל"ן במאבק מול מחזיקי אג"ח א' שלה - שדרשו מהחברה לשנות את שיעורי החלוקה כך שיקבלו 39%

ניצחון משפטי לחברת הנדל"ן פלאזה סנטרס ולמחזיקי איגרות החוב שלה מסדרה ב', במאבק שניהלו מול מחזיקי איגרות החוב מסדרה א' של החברה. אתמול פסק ביהמ"ש, כי על החברה להמשיך ולחלק את הכספים למחזיקי האג"ח השונים על פי תנאי הסדר החוב הקיים, ונוסף על כך העניק לנושאי המשרה בה הגנה מפני תביעות בגין חלוקות אלו. החלטת שופט המחוזי בת"א מגן אלטוביה, מביאה לפי שעה לסיום את המאבק המשפטי בין הסדרות, שנחשף לראשונה ב"גלובס".

פלאזה סנטרס, חברה בת של אלביט הדמיה, היא חברה הולנדית, ולכן את הסדר החוב שלה אישר בשנת 2014 בית משפט בהולנד. ההסדר, שנדרש בשל קשיי הנזילות החמורים של החברה, יצא לדרך לפני כשלוש שנים, ובמסגרתו תוקן לוח הסילוקין של מחזיקי האג"ח.

כמו כן, נקבע באותו הסדר, כי בעת מימוש נכס בידי פלאזה סנטרס, ישמשו 75% מתמורת המימוש (נטו) לתשלום למחזיקי האג"ח, על פי יחסים קבועים מראש. יחסים אלה קבעו כי מחזיקי אג"ח א' יקבלו 21.23% מכל תשלום, מזיקי אג"ח ב' יקבלו 70.44% מכל תשלום ואילו מחזיקי האג"ח בפולין יקבלו את היתרה, בשיעור של 8.33%. אשתקד הופחת השיעור של אג"ח ב' ל-68.24%.

השיעור הקטן יחסית של מחזיקי אג"ח א' הוביל בחודשים האחרונים להתמרמרות אצל מחזיקים מרכזיים בסדרה, על רקע הקשיים שאיתם ממשיכה החברה להתמודד.

פלאזה פנתה לביהמ"ש בעצמה

משום כך החליטו מחזיקי סדרה א' לדרוש מהחברה לשנות את שיעורי החלוקה, ולקבוע שאלו יעשו פרו ראטה, כך שסדרה א' תקבל עבור כל פירעון את חלקה היחסי בחוב, שעומד כעת על כ-39%. בסדרה ב' התנגדו בחריפות, וטענו כי על החברה להמשיך ולפרוע את החוב בהתאם להסדר המקורי.

בניסיון למנוע פנייה של מחזיקי אג"ח א' לביהמ"ש בהולנד או לביהמ"ש בישראל, בדרישה לפירוק פלאזה סנטרס בעילה של חדלות פירעון, פנתה החברה עצמה לביהמ"ש המחוזי בת"א, בהליך הקרוי טען בינתיים. לדברי בא כוחה של פלאזה סנטרס, עו"ד מיכאל גינסבורג ממשרד גרוס קלינהנדלר חודק הלוי גרינברג ושות', מדובר בהליך שבו שני צדדים טוענים לנכס, ושמאפשר גם דרישה מביהמ"ש לצו גודר שיגן על נושאי המשרה מתביעה.

בתום דיון בביהמ"ש המחוזי בת"א, בתחילת נובמבר, העניק השופט אלטוביה לצדדים שבעה ימים להגיע להסכמות, אולם אלו לא הושגו, וכעת פסק כאמור נגד הדרישה לסדרה א', ואף העניק את הצו הגודר שביקשה החברה.

בפסיקתו כותב השופט, כי במסמכים שהוגשו לביהמ"ש טען נאמן אג"ח א', חברת הרמטיק, כי חלה הרעה מהותית בעסקי החברה, וקיים חשש מהותי שהיא תפסיק את תשלומיה או תחדל מלתפקד כעסק חי. עקב כך, קמה להם הזכות לפי סעיף 7 בשטר הנאמנות להעמיד את מלוא החוב להם לפירעון מיידי.

פלאזה ורזניק נאמנויות, המשמשת כנאמן לסדרה ב', חגגו אתמול ניצחון, אך השוט הקיים בידי סדרה א' - לפנות בבקשה לפירוק החברה - עשוי להוביל את הצדדים לפשרה חדשה.

בינתיים, בעקבות החלטת השופט, תחלק החברה את הסכום שבמחלוקת, 19 מיליון שקל, על פי מפתח החלוקה המקורי. נוסף על כך, יחולקו לפי מפתח זה הסכומים הבאים שיתקבלו ממימושי נכסים, ובראשם לפחות 75% מהתמורה נטו שהתקבלה ממכירת קניון טורון בפולין, בסך של 117 מיליון שקל.

טרם החלוקות הסתכם בתחילת החודש החוב של פלאזה למחזיקי האג"ח בכ-516 מיליון שקל - כ-200 מיליון לאג"ח א', כ-294 מיליון לאג"ח ב' ו-22 מיליון לאג"ח הפולניות.