חביבי הקהל: קבלו את הגאדג'טים שנולדו באתרי מימון המונים

צחצוח שיניים מהיר ומזוודה חכמה הם רק חלק מהגאדג'טים שנולדו באתרי מימון המונים וצברו תאוצה

אתרי גיוס ההמונים סופגים לא מעט ביקורת. יש מי שטוענים שמבמה חברתית לממציאים דלי מימון, הם הפכו לזירה שבה תאגידים משתמשים כדי לבחון את תגובת הקהל למוצרים. אחרים טוענים שזה סוג של קזינו בשל אחוז לא מבוטל של פרויקטים, שלא מגיעים לשלב הייצור גם לאחר שהשיגו את המימון שנדרש ומעבר לו. ויש כאלה שאומרים כי מדובר בחלוקת מתנות למעתיקים למיניהם שמזהים רעיונות באתרים וממהרים לשכפל אותם. ועדיין, מדובר בגן עדן לחובבי חידושים וגאדג'טים, שתמיד מחפשים את הדבר הבא ושואפים לקבל אותו לפני כולם. הנה לקט עדכני.

קפה קר בחמש דקות

אתרי מימון ההמונים חביבים במיוחד על חובבי קפה (ותה) מכורים, שמגלים בהם שלל פטנטים. אחת הדוגמאות העדכניות היא המוצר Dash system, שלגביו נטען כי הוא מאפשר הכנה מהירה של קפה קר באיכות מקצועית.

חליטת קפה קר אמיתית - ואנחנו לא מדברים על נס קפה עם קוביות קרח - היא הגביע הקדוש של טהרני הקפה. זאת מכיוון שבתהליך הזה פולי הקפה לא נחשפים לחום, שגורם לשמנים בתוכם לפתח טעם מר וחומצי, ולפיכך הם אמורים לספק טעם עשיר וחלק הרבה יותר.

התהליך המסורתי ליצירת קפה כזה דורש הכנה של שעות רבות, כולל השרייה מוקדמת של הפולים. לעומת זאת, המכשיר החדש מייצר קפה קר תוך חמש דקות בלבד בסיוע סירקולציה מהירה עם משאבה שמזרימה מים דרך פילטר עילי ותחתי, שהקפה נמצא ביניהם. בדרך זו לחץ המים ממצה את שמני הקפה ויוצר חליטה קרה. כל מה שצריך לעשות זה להכניס מים וקפה וללחוץ על כפתור. קיבולת המים היא כ-1.5 ליטר, כמות שאמורה להספיק ל-16 כוסות קפה טיפוסיות. המוצר יוצא בימים אלה לחנויות בארצות-הברית לאחר שגייס כ-118 אלף דולר באתר אינדיגוגו באוקטובר.

צחצוח שיניים אוטונומי

צחצוח שיניים הוא משימה ממושכת ומשעממת. את המגבלות הללו מתיימרת לפתור מערכת צחצוח השיניים של חברת Unico, שקרויה Smartbrush. המערכת נוקטת בשיטה הפוכה לזו של המברשות המסורתיות: במקום שהמצחצח יתמרן את המברשת בין השיניים הוא מכניס לפיו מתאם עם גלגלי סיליקון אנטי בקטריאליים מיוחדים, ומנוע חשמלי, מוזן מסוללת ליתיום נטענת, מסובב אותם בו זמנית מסביב לכל השיניים ללא צורך במגע יד. החברה מציעה ארבעה גדלים של מתאמים לממדי פה שונים, החל מקטנים לילדים ועד גדולים למבוגרים מעל גובה 1.7 מטר.

החברה טוענת שהמוצר מאפשר לקצץ את משך צחצוח השיניים משלוש הדקות, שמומלצות על ידי רופאי השיניים בשיטה המקובלת, לפחות מ-6 שניות. השוס הוא חיבור אלחוטי לאפליקציה שמאפשרת לעקוב אחר יעילות הצחצוח.

החברה גייסה כ-300 אלף אירו והמכשיר צפוי להגיע לתומכים המוקדמים לקראת יוני השנה. המחירים למצטרפים המוקדמים מתחילים בכ-120 אירו לסט בסיסי.

מזוודה רובוטית

תערוכת האלקטרוניקה CES, שנפתחת בשבוע הבא, הפכה בשנים האחרונות לבמה לחשיפה ולהשקה פיזית של מוצרים, שהחלו את דרכם באתרי מימון ההמונים. מוצר כזה, ששבה את דמיונם של רבים בקמפיין אינדיגוגו לפני שנה - וגייס כ-800 אלף דולר - הוא המזוודה הרובוטית-אוטונומית של חברת טרוולמייט-רובוטיקס.

המוצר, שמוצג רשמית בתערוכה, נראה ומתפקד כמו מזוודה טיפוסית אולם כולל גלגלים וקישור בלוטות' אלחוטי לטלפון החכם של בעליהם. לאחר יצירת החיבור המזוודה עוקבת אחר בעליה, נמנעת ממכשולים בסיוע חיישנים ואינטליגנציה מלאכותית ומגיבה גם למחוות ולפקודות קוליות של בעליה.

כדי לסייע בזיהוי היא מצוידת בתאורת LED, שאת צבעיה ותצורת ההארה שלה ניתן לתכנת על פי הטעם האישי. בנוסף זו מזוודה חכמה מקובלת עם שקעי USB לטעינת מכשירים, רמקולים, מנעול חכם, משקל פנימי לשקילת התכולה וסוללה עצמאית, שמספקת עד ארבע שעות טעינה וכעשר שעות המתנה.

המזוודה מתאימה את עצמה אוטומטית למהירות ההתקדמות של בעליה ויכולה לנוע במהירות של עד כ-11 קמ"ש. היא מצוידת ביכולות איתור מובנות ומדווחת לאפליקציה על מיקומה במקרה של משלוח בבטן המטוס. המזוודה מוצעת בשלושה גדלים ומגוון צבעים במחיר השקה שמתחיל בכ-1,100 דולר.