בשורה להורים: חופשות לילדים עד כיתה ג' יקוצרו ב-10 ימים

עפ"י התוכנית, שהיקפה כ-400 מיליון שקל, חופשות פסח וחנוכה יקוצרו ב-5 ימים כל אחת לילדים טרום-חובה עד כיתה ג' ■ יישום התוכנית צפוי כבר בחופשת פסח הקרוב

משה כחלון / צילום: יוסי אלוני
משה כחלון / צילום: יוסי אלוני

שר החינוך, נפתלי בנט, ושר האוצר, משה כחלון, הציגו היום (ב') בצהריים את תוכנית "בתי הספר של החגים", שבמסגרתה יקוצרו חופשות פסח וחנוכה לילדים מגילאי טרום-טרום-חובה ועד לכיתה ג' ב-10 ימים בשנה.

על פי התוכנית, שהיקפה כ-400 מיליון שקל, חופשות פסח וחנוכה יקוצרו ב-5 ימים כל אחת לילדים טרום-חובה עד כיתה ג'. מדובר בכמיליון ילדים, ויישום התוכנית צפוי כבר בחופשת פסח הקרובה.

"בית הספר של החגים" יפעל מהשעה 7 וחצי בבוקר ועד השעה 13 בצהריים, והורים לתלמידים בגילאים אלה, שגרים ביישובים שנמצאים באשכול סוציו-אקונומי נמוך, של בין 1 ל 4 יקבלו שירות זה בחינם. ביישובים אחרים, המשתייכים לאשכולות סוציו-אקונומיים גבוהים יותר, השתתפות ילדיהם ב"בית הספר של החגים" תהיה כרוכה בתשלום של 20 שקל לכל יום פעילות ו 30 שקל ליום פעילות באשכולות של 8 עד 10: "הדיפרנציאליות של התוכנית, תאפשר לשכבות החלשות לא לשלם עבור השתתפות בה או לשלם פחות ועדיין, גם מי שיידרש לשלם- ישלם עליה סכומים מזעריים", אמר שר האוצר, כחלון במהלך מסיבת עיתונאים שקיים.

לדברי שר החינוך נפתלי בנט, "החל מחופשת הפסח הקרובה, במקום שילדים יסתובבו בבית, בין הניקיונות לפסח או בזמן שההורים בעבודה- הם יהיו בבית הספר של החגים. ההורים יוכלו לנקות את הבתים או ללכת לעבודה בראש שקט וכבר בשבועות הקרובים מוסדות החינוך יצרו קשר עם ההורים לקראת הרשמה לפסח הקרוב. זאת לא סתם רפורמה- אלא צדק היסטורי להורים שלא יצטרכו להיקרע עוד מסביב לדילמה אם להישאר בבית עם הילדים שנמצאים בחופש או ללכת לעבודה".

"בתי הספר של החגים" יופעלו על תשתיות החינוך הרגילות, בתי ספר וגני ילדים ומוסדות אלה יאובטחו במהלך פעילותן, בהתאם להוראות משרד החינוך שעל פיהן מאובטחים מוסדות אלה בימי פעילות רגילים.

הפעילות שתזומן לתלמידים משעות הבוקר ועד לשעות הצהריים שבהן ישהו בבתי הספר ובגנים תתמקד בהעשרה ובתכנים שמשרד החינוך יספק לרשויות המקומיות. בגני הילדים יהיו גננת וסייעת או מדריכה וסייעת לכל קבוצת ילדים ובבתי הספר ישובצו מורים או מדריכים. כל רשות מקומיות תמנה מטעמה רכז ייעודי שיתאם את "בית הספר של החגים" עם המחוז הרלוונטי במשרד החינוך. לדברי שר בחינוך בנט, התוכנית גובשה תוך התייעצות עם גורמים שונים ובהם מרכז השלטון המקומי וארגוני המורים ואמר: "התוכנית הזאת לא מהווה שום פגיעה במעמד המורים: כולנו בעד הילדים וכולנו בעד החינוך".