"תוך 5 שנים הבינה המלאכותית תגביר את האיומים הביטחוניים"

כך מזהיר דוח שבכתיבתו השתתפו 26 מומחים מרחבי העולם ■ בנוסף, המומחים מהאקדמיה, התעשייה וארגוני צדקה טענו כי חייבים לנקוט פעולות כדי לשלוט בטכנולוגיה הזו

האקרים/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
האקרים/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ההתפתחות המהירה והלא מבוקרת בשימוש בבינה מלאכותית עלול להגביר תוך 5 שנים את פשעי הסייבר ואיומי הביטחון השונים, ביניהם אפילו התקפות פיזיות - כך מזהיר דוח שבכתיבתו השתתפו 26 מומחים מרחבי העולם. בנוסף, המומחים מהאקדמיה, התעשייה וארגוני צדקה טענו כי חייבים לנקוט פעולות כדי לשלוט בטכנולוגיה הזו.

כותבי הדוח טענו כי מחובתם של חוקרים לבחון את הפוטנציאל של שימוש לרעה בבינה המלאכותית שהם מפתחים בשלב מוקדם בהרבה במחקר ממה שהם עושים בהווה, וכי יש לייצר מסגרות רגולטוריות שימנעו שימוש לרעה. הם מזהירים מסיכונים אפשריים שונים שיתממשו אם לא ינקטו את אמצעי הבטיחות שהם מציעים. ביניהם, האפשרות לייצר בקלות מתקפות האקינג, בעזרת תוכנה שתגלה באופן אוטומטי באגים בתוכנות, ציוד רחפנים במטעני חבלה וביצוע התנקשויות בעזרתם ושימוש של ממשלות במערכות ריגול אוטומטיות כדי לדכא מתנגדים.

שון הייגיראיי מהמרכז לחקר סכנות קיומיות באוניברסיטת קיימברידג', אחד מכותבי הדוח, אמר ל"גרדיאן": "אנחנו חיים בעולם שיכול להתמלא בסכנות יומיומיות שנובעות משימוש לרעה בבינה מלאכותית, ואנחנו חייבים להתמודד עם הבעיות - כי הסיכונים אמיתיים. יש החלטות שאנחנו חייבים לקחת עכשיו, והדוח שלנו הוא קריאה לפעולה עבור ממשלות, מוסדות ויחידים ברחבי העולם. במשך עשורים ההייפ עלה על העובדות שתחום הבינה המלאכותית. לא עוד. הדוח שלנו מציע גישות נרחבות שעשויות לעזור כמו דרכים לעצב תוכנה וחומרה כך שיהיה פחות קל לפרוץ אותן, וחוקים ותקנות בינלאומיות שעשויים לעזור לנו להיערך". 

לעומתו, דימיטרי אלפרוביץ', מייסד-שותף של חברת אבטחת המידע CrowdStrike, אמר ל"גרדיאן" כי "אני לא מאמין שהשמיים הולכים ליפול. יהיו שיפורים גם בתחום אבטחת המידע וגם עבור עבריינים. זה מירוץ חימוש. נותר לחכות ולראות מי הולך להרוויח יותר, אבל התחזית שלי היא שהצד ההגנתי ירוויח יותר, כי בינה מלאכותית יעילה מאוד באיסוף כמויות נתונים, מה שעוזר יותר להגנה ולא להתקפה".