הקנס של אורבוטק אם עסקת הרכישה תבוטל - 125 מיליון דולר

ההסכם המלא בין אורבוטק ל-KLA-Tencor - שתרכוש אותה תמורת 3.4 מיליארד דולר - נחשף ■ מנכ"ל אורבוטק, אשר לוי, הסביר לעובדי החברה על הרכישה: "רבים מכם תוהים, למה למכור? למה עכשיו? אנו, כהנהלה, מאמינים שהעסקה תוביל להזדמנויות צמיחה מרובות"

אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר
אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר

חברת אורבוטק  תשלם ל-KLA-Tencor  פיצויים בגובה 125 מיליון דולר (כ-3.7% מהיקף העסקה כולה) אם הרכישה תבוטל, בשל הפרות מצד אורבוטק או קבלת הצעת רכישה טובה יותר - כך עולה מההסכם המלא בין החברות שהועבר השבוע ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב.

השבוע דיווחו החברות על הסכם במסגרתו תרכוש KLA-Tencor את אורבוטק הישראלית תמורת 3.4 מיליארד דולר (כ-3.1 מיליארד דולר בנטרול המזומן שבקופת אורבוטק), בכפוף לאישור בעלי המניות של הנרכשת.

אורבוטק, בניהולו של אשר לוי, מפתחת טכנולוגיות לשימוש בתהליכי הייצור של מוצרי אלקטרוניקה מתקדמים. החברה פונה לשלושה שווקים מרכזיים: ה-FPD - מסכים שטוחים, PCB - מעגלים מודפסים, וה-SDD - שוק הסמיקונדקטור.

העסקה משלבת מזומן ומניות, כך ש-KLA תשלם עבור כל מניית אורבוטק 38.86 דולר במזומן ו-0.25 מניית KLA. לאחר הירידה השבוע במניית KLA, התמורה הכוללת ירדה מ-69.02 דולר למחיר של 67.86 דולר (יש לציין כי שווי הרכיב המנייתי, ואיתו שווי התמורה כולה, ייקבע סופית ביום השלמת העסקה ועשוי להיות תנודתי עד אז). לפי ההערכות, עלויות העסקה יגיעו לכמה עשרות מיליוני דולרים - תשלום ליועצים, מתווכים וכד'.

אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק, צפוי להישאר בחברה גם לאחר השלמת המכירה. לוי דיבר השבוע עם עובדי החברה והציג להם מצגת בנוגע לרכישה. לדבריו, "שווי העסקה משקף את הערך שיצרנו לאורך השנים, ויותר מכך, העסקה היא עדות למובילות החזקה של אורבוטק ולמעמדה המוערך כחדשנית בתחום הטכנולוגי". לוי אמר שמדובר באירוע מרגש והיסטורי לאורבוטק ועובדיה, ובפתיחת פרק חדש של הזדמנויות לחברה.

במצגת פירט לוי מדוע להימכר ל-KLA, ואמר שזו חברה מובילה בתחום הבקרה על תהליכים בתעשיית הסמיקונדקטור ותעשיות קשורות, וכי 500 מ-6,300 עובדיה ממוקמים בישראל. "הצטרפות ל-KLA תהיה צעד משמעותי לאורבוטק ולעובדים", אמר לוי. "רבים מכם תוהים, למה למכור? למה עכשיו? אנו, כהנהלה, מאמינים שהעסקה תוביל להזדמנויות צמיחה מרובות ותשרת את תוכניות הצמיחה שלנו".

לוי סיפק פרטים נוספים בנוגע לעתיד הקרוב, והזכיר שהשלמת העסקה תהיה ברבעון הרביעי. "אנו ממשיכים לראות את 2018 כשנת ביצוע, והתקופה עד להשלמת העסקה תהיה של תהליך תכנוני מקיף בשתי החברות". לדבריו, KLA מביעה אמון בעובדי אורבוטק וביכולת שלהם להשיג את יעדי החברה לשנת 2020 - הכנסות של 1.25 מיליארד דולר ורווח נקי Non-GAAP של כ-275 מיליון דולר.

לוי ציין בפני העובדים כי שתי החברות משלימות האחת את השנייה, וטיעון זה עלה גם במצגת שהעבירה KLA למשקיעים השבוע. מהמצגת של KLA עולה שרווחיותה גבוהה משל אורבוטק, בעוד שאורבוטק צומחת בהכנסות בקצב מהיר יותר.

אנליסטים: "KLA זכתה בגדול"

גם האנליסטים מגיבים לדיווח על העסקה. ב-Needham הורידו השבוע את ההמלצה לאורבוטק מ"קנייה" ל"החזק", ללא מחיר יעד. האנליסטים ג'יימס ריצ'וטי ואיתן פוטסניק העריכו כי הסיכוי שתגיע הצעה טובה יותר לרכישת אורבוטק הוא נמוך, וסביר שמניות אורבוטק ייסחרו בהתאם למגמה במניית KLA לאור הרכיב המנייתי בעסקה.

להערכתם, אין חפיפה בין עסקי החברות, משום ש-37% מעסקי אורבוטק הם משוק ה-PCB ו-30% משוק ה-FPD, בהם KLA לא פעילה. בתחום ה-SDD, אין חפיפה בין הלקוחות הגדולים של שתי החברות. בסקירה של Needham על KLA, האנליסט אדווין מוק כתב כי הרכישה מתומחרת באופן סביר והגיונית עבור KLA, משום שהיא מספקת לה הזדמנויות לאפסייד.

באופנהיימר סבורים כי "KLA זכתה בגדול". האנליסט הבכיר סרגיי וסצ'ונוק, שמסקר את אורבוטק שנים ארוכות ומחזיק בהמלצה חיובית כלפיה, כתב ש-KLA מעריכה את שוק היעד של אורבוטק ב-2.5 מיליארד דולר, כפול מהתחזית של אורבוטק עצמה ל-2020. לדבריו, KLA היא מובילת שוק בקרת תהליכי ייצור השבבים עם נתח של 51%, ותמחור העסקה משקף לאורבוטק מכפיל רווח של 20 ל-2018 ושל 16.7 ל-2019. "מעניין כי מקור פעילות הצגים השטוחים (FPD) של אורבוטק היה דווקא ב-KLA. אורבוטק רכשה את פעילות KLA בתחום הצגים עוד ב-1995, ובנתה על בסיסה מנוע צמיחה משמעותי", מזכיר וסצ'ונוק.