נובה: החברה הדואלית שהעולם טרם גילה את הפוטנציאל שלה

חברת מכשירי המדידה הישראלית נובה נכנסה לתחום המתפתח של מוליכים למחצה, ולכן ניתן לזהות בה פוטנציאל השקעה • המשקיעים מחו"ל יתקשו להכיר את פעילות החברה, הודות לעובדה שהיא יושבת בישראל ומספר מועט יחסית של אנליסטים מסקר אותה

מנכ"ל נובה, איתן אופנהיים / צילום: איל יצהר
מנכ"ל נובה, איתן אופנהיים / צילום: איל יצהר

נובה  מכשירי מדידה, שנסחרת בבורסה בתל-אביב ובנאסד"ק, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק פתרונות מדידה (מטרולוגיה) המשמשים בבקרת תהליכים מתקדמת בתעשיית המוליכים למחצה. פתרונות החברה מבוססים על טכנולוגיות Optical ו-X-ray, על מנת לספק יכולות חדשניות למדידה מדויקת של מימדים גיאומטריים והרכב חומרים. אנו מאמינים כי משקיעים בחו"ל אינם מודעים באופן מלא להזדמנויות הצמיחה של נובה, כיוון שמטה החברה ממוקם בישראל ומספר מועט יחסית של אנליסטים מסקר את החברה.

לאחר שמיצבה עצמה כבעלת יתרון לחשיפה לשוק המוליכים למחצה הצומח, אנו סבורים כי נובה נהנתה מיתרון זה על רקע מורכבותו הגוברת של תהליך ייצור השבבים. אנו מאמינים כי מגמה זו מאפשרת לחברה למנף את מוצריה המתקדמים בשילוב תוכנה עם יכולות מידול, לצורך הגדלת נתח שוק.

ברבעון הרביעי של 2017 רשמה נובה הכנסות של 55.4 מיליון דולר ורווח למניה של 45 סנט - מעל לתחזיות השוק. החברה דיווחה כי היא ממשיכה למנף את יכולותיה הטכנולוגיות הייחודיות עבור יישומים מתקדמים בתחום המדידה בשוק המוליכים למחצה. ההכנסות ברבעון הרביעי 2017 ממוצרים הסתכמו בסך 44.8 מיליון דולר, וההכנסות משירותים ברבעון הסתכמו ב-12.6 מיליון דולר.

ברבעון זה היו לחברה שלושה לקוחות בולטים: גלובל פאונדרי, שאחראית ל-26% מהכנסותיה, סמסונג עם 22% מההכנסות, והייניקס עם 11% מההכנסות. שיעור הרווח הגולמי של נובה עמד ברבעון על 55.9%. להערכתנו, המסלול בו נמצאת החברה בשוק ה-Memory (ההכנסות מתחום זה עלו מ-11% בשנת 2016, ל-55% בשנת 2017), יחד עם גידול בתחום ה-Foundry, יובילו לצמיחה מהותית בשורה העליונה והתחתונה. החברה הציבה יעד למכירות של 300 מיליון דולר בשנה, באמצעות צמיחה אורגנית, יעד שאנו סבורים שיושג בשלוש השנים הקרובות.

אנו מעריכים כי התחזיות להכנסות בשנה הקרובה ובשנה לאחריה הן שמרניות, וטומנות פוטנציאל לעדכון כלפי מעלה. עדכון התחזיות הצפוי נובע מהרחבת נתח השוק של החברה ומרוח גבית כללית בשוק. בנוסף, הנהלת החברה ציינה כי מהלכים של מיזוגים ורכישות הם חלק מאסטרטגיית הצמיחה של החברה, ואינם כלולים בתחזיות.

מחיר היעד שלנו עבור נובה הוא 33 דולר למניה, כ-25% מעל מחיר המניה היום. הוא מבוסס על מכפיל רווח של 12.5 לרווח למניה של 2.25 הצפוי בשנת 2019 וקופת מזומנים של 5.35 דולר למניה. זאת בהשוואה למכפיל רווח של 11.5 בקבוצת ההשוואה.

אנו סבורים כי החברה צריכה לקבל מכפיל רווח גבוה יותר מקבוצת ההשוואה על רקע קצבי הצמיחה ושיעורי הרווחיות טובים יותר. מניית נובה נסחרת במכפיל רווח של 10 בלבד לרווח למניה הצפוי בשנת 2019, בניטרול מזומן, ומשכך אנו סבורים כי מניית החברה צריכה להיסחר ברמות גבוהות.

ג'ייסון שמידט, אנליסט בכיר בלייק סטריט קפיטל מרקטס