העולם הירוק: תואר ראשון ללימודי אנרגיית הרוח

יותר ויותר משרות בארה"ב פונות לבוגרי תארים המתמחים באנרגיות מתחדשות, דוגמת אנרגיה סולארית ורוח • עם זאת, תכניות לימודים אלו עשויות להיות כרוכות בסיכון ובשכר התחלתי נמוך

לימודי קיימות תופסים תאוצה/ צילום: שארטסטוק
לימודי קיימות תופסים תאוצה/ צילום: שארטסטוק

מאות אלפי משרות בארה"ב הן בתחומי אנרגיית רוח ואנרגיה סולארית, ואוניברסיטאות מתחילות להציע מסלולי לימודים בתחום.

כאשר ג'זירי דנקן תסיים את לימודיה החודש, זה לא יהיה עם תואר בהנדסת נפט או עם אחד התארים המסורתיים שנהגה עד כה להציע אוניברסיטה זו, המשמשת כקרש קפיצה להשתלבות בתעשיית האנרגיה. ברחבי ארה"ב מתחילות אוניברסיטאות - שבעבר הציעו תארים שקשורים לתעשיית דלק - להציע תארים בטכנולוגיית אנרגיית הרוח ואנרגיה סולארית, או מסלולים שבהם קיים דגש על טכנולוגיות אלה.

חברות כמו טסלה מחפשות עובדים שמתמחים באנרגיה מתחדשת, וזאת בתקופה שבה מצמצמות חלק מחברות הנפט והגז את מספר בוגרי האוניברסיטה שהן שוכרות בתחומים כגון גיאולוגיה, מכיוון שהן מבצעות אוטומציה של מספר רב יותר של מטלות.

לימודי האנרגיה הירוקה כרוכים בסיכונים. בדרך כלל השכר במקום העבודה נמוך יותר מאשר השכר ההתחלתי בחברות הנפט והגז, ותעשיית האנרגיה הירוקה עדיין קטנה למרות שהיא צומחת. לדברי מייקל וובר, סגן מנהל במכון האנרגיה של אוניברסיטת טקסס באוסטין, "הם מקבלים הצעת עבודה מחברת נפט וגז גדולה עם שכר של 85,000 דולר, והם מסרבים ולוקחים עבודה עם שכר של 50,000 דולר בחברת שירותי תשתית מתקדמת עם תוכנית אנרגיה נקיה".

תוכניות הלימודים שונות זו מזו, אך הן נוטות להיות בין-תחומיות ולהתמקד בהקניית מיומנות טכנית לסטודנטים, כגון כיצד לעצב טורבינת רוח, וכן ללמדם על מדיניות הממשלה המשתנה במהירות.

האוניברסיטה הטכנולוגית של טקסס החלה להציע תואר ראשון במדעי אנרגיית הרוח ב-2011. כיום טקסס היא המדינה המובילה בארה"ב בקיבולת אנרגיית הרוח שלה, ויותר מ-20 ג'יגה וואט מהאנרגיה במדינה מגיעה מאנרגיית רוח.

מעבר ללימודי תואר ראשון, מציעה אוניברסיטת טקסס תוכניות לתואר שני באנרגיה ובמשאבי כדור הארץ.