זה לא גדול עליה? פרטנר בוחנת השקעה בחברת כרטיסי אשראי

על רקע הרפורמות בענף כרטיסי האשראי מחד והשחיקה בפעילות התקשורת מאידך, חברת פרטנר בוחנת כניסה לפעילות בתחום כרטיסי האשראי. פרטנר, שבשליטת חיים סבן, הודיעה היום כי "החברה נמצאת בתהליך בחינת מנועי צמיחה חדשים, לרבות בחינה ראשונית של אפשרות כניסה לתחום כרטיסי האשראי והחיוב, לרבות באמצעות רכישת חברה או כניסה לפעילות עצמאית בתחום זה".

נזכיר כי בנק הפועלים ולאומי צריכים למכור את חברות כרטיסי האשראי שבשליטתם (ישראכרט ולאומי קארד, בהתאמה) במסגרת חוק שטרום. פרטנר כבר גיששה באופן ראשוני בדבר אפשרות לרכוש את אחת החברות. יחד עם זאת במערכת הפיננסית מעריכים כי סיכוי קלוש שהיא אכן תרכוש את אחת החברות. מדובר בעסקה גדולה למדי. שווי לאומי קארד מוערך בכ-2.5 מיליארד שקל וישראכרט בכ-3.5 מיליארד שקל.

גם אם פרטנר לא תרכוש את מלוא המניות, מדובר בעסקה מאתגרת לחברה, במיוחד לאור מצבה הפיננסי והעסקי. כמו כן ישנם מתעניינים ברכישת ישראכרט ולאומי קארד בדמות קרנות השקעה זרות שאם ירצו יוכלו כנראה לגבור בקלות על הצעה מצד פרטנר. בהקשר זה נזכיר כי המפקחת על הבנקים ד"ר חדוה בר אמרה אתמול במסיבת עיתונאים שישנם מתעניינים רבים בחברות כרטיסי האשראי, שנפגשים עם בנק ישראל בנושא. יחד עם זאת, חשוב לומר כי הרפורמות השונות בענף כרטיסי האשראי מקלות על כניסה של מנפיקי כרטיסי אשראי חדשים, ולכן נראה כי תרחיש סביר יותר הוא שפרטנר תיכנס באופן עצמאי כמנפיקה כרטיסים או תחבור בשיתוף פעולה לאחד הגופים בעולם התשלומים. בינתיים בשוק ההון התלהבו מהודעתה של פרטנר, וזאת על אף שכלל לא בטוח שהיא תיכנס לפעילות בעולם התשלומים והאשראי. מניית החברה זינקה בכ-6.5% (נכון לשעת הצהריים), וזאת על אף דוחות פושרים למדי שהיא פרסמה.