מניית היום: זינקה ב-420% בבורסת לונדון לאחר הצלחה בניסוי בתרופה לטיפול בקורונה

הניסוי הראשוני, שנערך בקרב יותר מ-100 חולים בבריטניה, הראה כי אצל חולים שנטלו את התרופה SNG001 של Synairgen הופחת הסיכון להחמרה במצבם ב-79% מהמקרים בהשוואה לפלסבו

המירוץ אחר תרופה לקורונה / אילוסטרציה: Dado Ruvic, רויטרס
המירוץ אחר תרופה לקורונה / אילוסטרציה: Dado Ruvic, רויטרס

מנייתה של חברת Synairgen זינקה ב-420% בבורסת לונדון לאחר שהחברה עדכנה כי התרופה שלה SNG001 עזרה להפחית את הסיכון להחמרה במצב אצל חולי קורונה המאושפזים בבית חולים. לפי הודעתה של חברה הבריטית, הניסוי הראשוני שעבר בהצלחה עשוי לאותות על פריצת דרך "משמעותית" בהמשך.

הטיפול של החברה מבוסס על חלבון הנקרא אינטרפרון בטא שהגוף מייצר כאשר הוא מקבל זיהום נגיפי. החלבון מועבר לריאות החולים במשאף בתקווה שהוא יעורר תגובה חיסונית אצל החולים. בניסוי שנערך בתשעה בתי חולים בבריטניה בתקופה שבין 30 במרץ ל-27 במאי 2020, קבוצות החולים הותאמו באופן שווה מבחינת הגיל הממוצע (56.5 שנים לפלסבו ו-57.8 שנים עבור SNG001). הניסוי, שנערך בקרב 101 חולים בבריטניה, הראה כי אצל חולים שנטלו את התרופה SNG001 של Synairgen הופחת הסיכון להחמרה במצבם ב-79% מהמקרים בהשוואה לפלסבו. החמרה במצבם שקולה לתחושה של החולים בצורך בהנשמה.

עוד נמצע כי החולים שנטלו את התרופה היה להם סיכוי כפול ויותר להתאושש ממחלת הקורונה לעומת אלו שנטלו את הפלסבו, כך מסרה החברה בהודעה למשקיעים. בנוסף, החברה מסרה כי הזמן הממוצע שהחולים שקיבלו את התרופה החדשה שהו בבית החולים הופחת בשליש - ירידה מממוצע של תשעה ימים לשישה ימים. 

"כולנו שמחים מתוצאות הניסוי שהוכרזו היום לפיהן ה-SNG001 צמצם מאוד את מספר המאושפזים במצב קשה בקרב חולי קורונה אשר התקדמו ממצב של 'חייב חמצן' ל'דורש הנשמה", אמר ריצ'ארד מרסדן, מנכ"ל החברה. "בנוסף, ה-SNG001 הפחית משמעותית קוצר נשימתי אצל החולים, שהוא אחד התסמינים העיקריים של COVID-19. מאמצינו מתמקדים כעת בעבודה עם הרגולטורים וקבוצות מפתח אחרות כדי לקדם את הטיפול במהירות האפשרית".