רון תומר יעמוד בראש ארגון הגג החדש של המעסיקים הפרטיים

הארגון החדש כולל את התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר והתאחדות חקלאי ישראל, ואליהם הצטרפה לאחרונה גם לשכת רואי החשבון • תומר: "בעת הזו נדרשת עסקת חבילה בין כל הצדדים במשק"

רון תומר / צילום: פאול אורלייב
רון תומר / צילום: פאול אורלייב

נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר נבחר בסוף השבוע האחרון ליו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל - ארגון הגג של ארגוני המעסיקים בישראל. הארגון כולל את התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר והתאחדות חקלאי ישראל, ואליהם הצטרפה לאחרונה גם לשכת רואי החשבון. על פי נתוני הארגון, הוא מייצג חברות שמעסיקות כ-80% מהעובדים במגזר הפרטי בישראל. מדובר בארגון חדש, ותומר יהיה הראשון שיעמוד בראשו.

תומר מסר לאחר בחירתו כי "על רקע משבר הקורונה, ולראשונה בתולדות המשק הישראלי נוצר חיבור חזק בין שלושת הענפים המרכזיים במשק: התעשייה וההייטק, המסחר והשירותים בהובלת אוריאל לין, ענפי החקלאות בהובלת אבשלום (אבו) וילן ובליווי מקצועי של לשכת רואי החשבון בהובלת רו"ח איריס שטארק", והוסיף כי, "מטרת המעסיקים כיום היא ייצוב הכלכלה והחברה בישראל תוך ביסוס מדיניות תמיכה וצמיחה ברורה".

בנוסף, קרא תומר לממשלה להוביל "עסקת חבילה" בין הממשלה, המעסיקים והעובדים, כפי שקרה במשבר ב-2009. "אנו סבורים כי בעת הזו נדרשת עסקת חבילה בין כל הצדדים. עסקה כזו יכולה לבסס רגיעה במשק הישראלי ולהבטיח את הצמיחה והתעסוקה בכל ענפי המשק".