רוטשטיין: "באיחוד האמירויות רוצים להעביר את בית החולים הדסה אליהם"

מנכ"ל בית החולים זאב רוטשטיין, שביקר לאחרונה בדובאי, מספר כי באיחוד האמירויות הביעו נכונות לפתוח בית חולים חדש ולקלוט אליו לפחות 1,000 אנשי צוות של בית החולים מירושלים • ברקע הדברים משא ומתן של רוטשטיין עם משרד האוצר על גירעונות בית החולים

זאב רוטשטיין. תומך בהגדלה מסיבית של הבדיקות  / צילום: ליאור מזרחי
זאב רוטשטיין. תומך בהגדלה מסיבית של הבדיקות / צילום: ליאור מזרחי

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל בית החולים הדסה בירושלים, מנהל משא ומתן עם גורמים באיחוד האמירויות על הקמת שלוחה של בית חולים בדובאי, כפי שנחשף היום (ב') בכאן חדשות. הרעיון עלה בעקבות ביקורו של רוטשטיין בדובאי במסגרת משלחת, ופגישות שניהל עם שרים באיחוד האמירויות.

"אני נפעם מזה ששמה של הדסה הגיע עד איחוד האמירויות, הם רוצים להעביר את הדסה אליהם", אומר רוטשטיין. "לא יכולתי לחלום על זה, ואני צובט את עצמי כדי לראות אם זה נכון. הם רוצים לקחת את הדסה, להקים עבורה מגורים חדשים בסדרת בניינים מודרניים ומכשירים חדשים, עם הצוות שלנו בדובאי". לפי רוטשטיין, בדובאי זיהו את ההזדמנות להקים בעזרת הדסה מתחרה משמעותית ל'קליבלנד קליניק' האמריקאית, לה שלוחה באבו דאבי.

לפי פרופ' רוטשטיין, עדיין מדובר בשלב של גישוש ראשוני, ועל הפרק אין עדיין הצעה קונקרטית מגובשת. בשלב זה מביעים בדובאי רצון לביצוע רילוקיישן ל-1,000 רופאות ואחים מהדסה לדובאי, עם משפחותיהם. אנשי הצוות שיחפצו בכך, יזכו לשכר נדיב, ולתנאים נוספים.

לדברי רוטשטיין, "מציעים לצוות תנאים מדהימים, מגורים, תעסוקה לבנות ובני זוג, חינוך חינם עם ביטוחי בריאות מלאים. אין להם מגבלה כספית. ביקשנו גם שיעזרו כאן בארץ, אבל לא בטוח שזה בראש שלהם".

ובינתיים בארץ: הדסה מתמודד עם גירעון וקיצוצים

בית החולים הדסה, מתמודד לאורך שנים רבות עם גירעון תקציבי מתמשך. בית החולים מצוי בתוכנית הבראה, ובוויכוחים חוזרים ונשנים מול משרד האוצר על הזרמת תקציבים שיאפשרו את המשך פעילותו.

לאורך השנים האחרונות, עבר בית החולים קיצוצי כוח אדם ותקציבים. הגירעון התקציבי העמיק עם פרוץ הקורונה, אז נדרש בית החולים להתאים את פעילותו לרפואה דחופה, ומאידך לספוג קיצוצים דווקא בתחומי הרפואה המניבים הכנסות לבית החולים.

רוטשטיין רואה את המו"מ להקמת שלוחה של הדסה בדובאי, כאופציה נוספת עבור הצוותים שלו, המצויים בחוסר ודאות מתמשך אל מול הגירעון וסבבי השיחות והקיצוצים מול המדינה.

"הצוות שלי ב-1 בחודש יקבל שכר, אבל ב-1 בדצמבר לא מובטח לו שכר. העובדים שנתנו את הנשמה שלהם בקורונה, כמה סבלנות תהיה להם לחכות שוב למשכורות, כשהכול תלוי במשרד האוצר שאפילו לא החליט אם יהיה או לא יהיה תקציב? מול השאלות האלו מתחוללות מהפכות צד שאני לא יודע איך להתגבר עליהן. הרופאים שלי מקבלים הצעות. אני לא יודע איך להתגבר על זה שבתי החולים בישראל מורעבים".

ניהול המו"מ מול דובאי הוא קלף מיקוח מול המדינה?
"זה לא קלף מיקוח כי אנחנו לא בוויכוח עם האוצר. האוצר צריך להחליט האם הוא מעוניין בהמשך הקיום של הדסה כבית חולים מוביל בישראל, או לא. אם לא, אז צריך לחפש אלטרנטיבות. התקווה שלי היא שהדסה תישאר בירושלים, ושלא נצטרך לנסוע למקום אחר. אני הגעתי להדסה כדי שהדסה תפרח ותגיע להיות בית חולים מוביל בעולם, בירושלים. כל עניין אחר אני אפרש ככישלון".