בלומברג: אלון מאסק עקף את ג'ף בזוס והפך לאדם העשיר בעולם

הונו האישי של מייסד ומנכ"ל חברות ספייסX וטסלה, אלון מאסק, טיפס ל-188.5 מיליארד דולר - 1.5 מיליארד דולר יותר מג'ף בזוס • מאסק סוגר שנה מופלאה עם זינוק של 743% במניית טסלה

אלון מאסק / צילום: רויטרס
אלון מאסק / צילום: רויטרס

הבוקר בשעה 10:15, שעון ניו יורק, השווי הנקי של אלון מאסק, מנכ"ל ומייסד ספייסX וטסלה, עמד על 188.5 מיליארד דולר - 1.5 מיליארד דולר יותר ממנכ"ל ומייסד אמזון ג'ף בזוס, שהחזיק את המקום הראשון באינדקס המיליארדרים של בלומברג מאז אוקטובר 2017.

ההישג באינדקס המיליארדרים סוגר שנה מופלאה עבור מאסק, ב-12 החודשים האחרונים הונו האישי זינק ביותר מ-150 מיליארד דולר - ככל הנראה צמיחת ההון הכי מהירה בהיסטוריה. עליות חסרות תקדים במניית טסלה, שזינקה בשנה האחרונה ב-743%, ורווחים רצופים, כולל צירופה למדד S&P 500 תידלקו את התעשרותו האסטרונומית של מאסק.

טסלה ייצרה יותר ממיליון וחצי רכבים בשנה האחרונה, נתח זעיר ממה שמייצרות חברות  הרכב הגדולות בארה"ב ועדיין מרוויחה משמעותית יותר מהן. בנוסף, התחזקותם של הדמוקרטים בארה"ב מקדמת מעבר מהיר יותר לרכבים חשמליים במדינה.

מאסק נהנה מהזינוקים בטסלה ביותר מדרך אחת. בנוסף ל-20% מהמניות ביצרניות הרכב, הוא יושב על כ-42 מיליארד דולר באופציות לא ממומשות של החברה. בטחונות אלו מגיעים משני מענקים שקיבל מאסק, ב-2012 ו-2018.

למרות הרווחים האסטרונומיים, אלון מאסק ציין מספר פעמים בעבר כי הוא לא מתעניין ברכוש חומרי כל כך וכי בבעלותו מעט מאוד רכוש מלבד המניות בספייסX וטסלה. בראיון עבר הוא אף ציין כי הוא רוצה ליישם את עושרו כדי לקדם את המין האנושי לכיוון המסע לחלל: "אני רוצה לתרום כמה שיותר לעיר שתוקם על מאדים, זה אומר הרבה מאוד הון".