אקזיטים | בלעדי

אקזיט סייבר בהובלה נשית: BitDam הישראלית נרכשה ע"י Datto האמריקאית

החברה הישראלית הוקמה ב-2015 ע"י לירון ברק (מנכ"לית) ומאור חיזקיאב (סמנכ"ל טכנולוגיות), זוג נשוי ויוצאי 8200 • הרוכשת היא חברה ציבורית בתחום גיבוי המידע שנסחרת לפי שווי של 4 מיליארד דולר

לירון ברק, מנכ"לית ומייסדת  BitDam / צילום: אייל מרילוס
לירון ברק, מנכ"לית ומייסדת BitDam / צילום: אייל מרילוס

חברת הסייבר הישראלית BitDam נרכשה על ידי Datto האמריקאית - כך נודע לגלובס. הודעה רשמית על הרכישה טרם נמסרה. סכום הרכישה לא ידוע.

חברת ביטדאם, שקמה בסוף 2015, מפתחת כלים להגנה מפני מתקפות דרך קבצים, קישורים או טקסט נגוע המגיע באימייל ובשאר ערוצי ההתקשרות של הארגון. הפתרון של החברה הוא לפתוח את הקובץ בסביבה מוגנת, ואם מתברר שהתוכנה מתנהגת באופן חריג, המשמעות היא שמדובר במתקפה.

החברה הוקמה על ידי לירון ברק (מנכ"לית) ומאור חיזקיאב (סמנכ"ל טכנולוגיות). השניים שירתו יחד בחטיבת הסייבר ביחידת 8200. השניים הם גם זוג נשוי. לחברה משרדים בישראל ובניו יורק והיא מעסיקה כ-30 עובדים.

החברה גייסה עד היום 3.5 מיליון דולר בהובלת המשקיעים מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, ומשה ליכטמן, לשעבר נשיא מרכז המו"פ של מיקרוסופט ישראל וממייסדי קרן IGP. הגיוס הפומבי האחרון של החברה היה ב-2017.

הרוכשת בעסקה היא Datto, חברה ציבורית אמריקאית, שהונפקה אשתקד ונסחרת על ידי שווי של כ-4 מיליארד דולר בניו יורק. Datto עוסקת בתחום של גיבוי מידע. החברה נוסדה ב-2017 בקונטיקט על ידי אוסטין מקורד בן ה-21, שבנה את מכשיר הגיבוי הראשון במרתף של הוריו בקונטיקט. כיום היא מעסיקה מעל ל-1,600 עובדים. זוהי הרכישה הראשונה של Datto בישראל.

ההובלה הנשית היא אחד המאפיינים הייחודיים של ביטדאם. לפי מחקר של ארגון סטארט-אפ ניישן סנטרל שפורסם השבוע בגלובס, רק ל-11% מחברות ההייטק בישראל יש אישה בצוות המייסדים. בתחום הסייבר, בו פועלת ביטדאם, הובלה נשית היא עוד יותר נדירה כאשר רק כ-4% מהחברות כוללות מייסדת.