המשרוקית

יונתן כיתאין
עורך המשרוקית

יונתן כיתאין - כתב גלובס / צילום: איל יצהר

לפני שהצטרף למערכת המשרוקית, מילא יונתן שורת תפקידי עריכה וכתיבה בגלובס במשך למעלה מעשור: סגן עורך מוסף שוק ההון, כתב התקשורת של העיתון, וסגן עורך מוסף G.

אוריה בר-מאיר
מנהל קשרי חוץ ותחקירן ראשי

אוריה בר מאיר / צילום: שיר ניומן

דוקטורנט להיסטוריה באוניברסיטת תל-אביב, ומקים הבלוג "יס מיניסטר" על פוליטיקה בריטית. בעל תואר ראשון בהיסטוריה כללית ומדע המדינה ותואר שני בהיסטוריה כללית מאוניברסיטת תל-אביב. בעבר שימש ככותב ועורך בכלי תקשורת שונים ומנהל מדיה חברתית.

יובל אינהורן

תחקירן וכותב

יובל אינהורן / צילום: איל יצהר

נולד וגדל במושב בית הלוי שבעמק חפר. בוגר תואר ראשון בתוכנית פכ"מ (פילוסופיה, כלכלה, מדע המדינה ומשפטים) באוניברסיטת תל אביב. עבד בעבר כחוקר כלכלי באגף המודיעין של צה"ל. כיום מתגורר בירושלים.

אביה שקלאר-חמו

תחקירנית וכותבת

אביה שקלאר / צילום: איל יצהר

שירתה במחלקת החדשות של גלי צה"ל כעורכת ומפיקה, ולאחר מכן עבדה במקור ראשון כעורכת וכתבת מגזין. לפני שהצטרפה לצוות המשרוקית, שימשה כסגנית עורך מוסף G של גלובס. סטודנטית למשפטים במכללת ספיר.

**
על אף העיסוק בנבחרי ציבור ובנושאים פוליטיים שונים, המשרוקית אינה מזוהה, תומכת או מנסה לקדם ישות או עמדה פוליטית כזו או אחרת בפרסומיה או באופן פעולתה, ומתמקדת אך ורק בבחינה, ניתוח ובדיקה של עובדות ובקידום השקיפות והדיוק בשיח הציבורי. במהלך תקופת עבודתם, גם חברי הצוות של המשרוקית אינם עוסקים באופן פעיל בקידום של מפלגה, מועמד או תנועה פוליטית, ואינם מחזיקים בכל תפקיד ציבורי הנוגע בתחום שעשוי להימצא תחת נושאי הבדיקה של המשרוקית.

בשנת 2017, בנוסף לצוות הקבוע, החלו סטודנטים להתמחות במשרוקית כקשבים. בכל שנה מתחלפים הסטודנטים, אשר מגיעים ממספר אוניברסיטאות, והתמחותם היא חלק ממלגת לימודים ומהכנתם להשתלבות בשוק העבודה.