"פלייט": קשיים בפיתוח הטיל "מואב" של רפא"ל ליירוט מוקדם של טילים

הטיל "מואב" מיועד ליירט טילים מעל שטחו של האויב

רפא"ל נתקלת בקשיים בתהליך פיתוח טיל נגד טילים חדש המכונה "מואב", המיועד ליירוט טילים בליסטיים מיד לאחר שיגורם. כך מוסר השבועון "פלייט". הפרויקט נחשף ב"גלובס" באוגוסט 1995, לאחר שרפא"ל הגישה בקשה לאישור פטנט בארה"ב.

לדברי השבועון, הבעיה העיקרית היא התחממות ראש הביות, עקב המהירות הגדולה שבה הטיל טס, העשוייה להגיע ל-4 מאך - פי ארבעה ממהירות הקול. הטיל מכיל אלמנטים מהטיל "פיתון 4", ומטיל סודי המכונה "אלטו" או "דרבי", שהוא טיל אוויר-אוויר מונחה מכ"ם.

השבועון מצטט מקורות ברפא"ל, הטוענים, שמהירות הטיל עשוייה לשבש את יכולת הגילוי והזיהוי של הטילים העוינים. רפא"ל בוחנת פתרונות אפשריים לבעיה, כולל התקנת כיסוי מגן לראש הביות; ייצור ראש חדש בעל עטיפת הגנה שתתנתק בשלב הסופי לפני יירוט הטיל; או שימוש בחומרים כגון יהלום גבישי, המסוגל לעמוד בטמפרטורות גבוהות במיוחד.

"פלייט" מוסיף, כי חברת תדיראן תספק לטיל "מואב" את מערכת ההנחייה לעבר המטרה, שתתבסס על אמצעים אקטיביים מפיתוח מפעל מב"ת, שבבעלות התעשייה האווירית, ורפא"ל. הטיל החדש יגיע לטווח של 80 ק"מ, ויצוייד במנוע של הטיל "אלטו", ולא במנוע של ה"פיתון".

לדברי השבועון, טרם הוחלט כיצד ישוגר הטיל לעבר המטרה, והוא מוסר, כי התעשייה האווירית מפתחת מטוס ללא טייס חדש, שיטוס באיזור המטרות וממנו ישוגר הטיל. כפי שנחשף ב"גלובס", משרד ההגנה האמריקני השתתף במימון בדיקת ההיתכנות, ויידרשו תקציבי עתק להשלמת הפרוייקט.

הטיל אמור ליירט טילים בליסטיים כגון "סקאד" בשטח האויב, לעומת ה"חץ", המיירט אותם קרוב לשטח ישראל. המערכת תכלול תחנת פיקוד קרקעית או בקרה אווירית ממטוסי "הוקאיי" או "אייווקס". המתכננים צופים, שהמערכת תפעל 24 שעות ביממה בפיטרול באיזורים אליהם תיועד. «מאת דרור מרום «"פלייט": קשיים בפיתוח הטיל "מואב" של רפא"ל ליירוט מוקדם של טילים «הטיל "מואב" מיועד ליירט טילים מעל שטחו של האויב