אדמונד ספרא יתמודד שוב על בל"ל; מבקש מהאוצר לקיים מיכרז מחודש

מקורבים: פרישת ספרא מהמיכרז הקודם - מסיבות משפחתיות, שהוסדרו * הערכות: האוצר יפרסם המיכרז כבר בתחילת 97', ותידחה ההנפקה בחו"ל

הבנקאי אדמונד ספרא החליט באחרונה להתמודד שוב על גרעין השליטה של בנק לאומי. כך נודע ל"גלובס".

ספרא היה מתמודד יחיד במיכרז שפורסם לפני כ-3 שנים, אך לאחר מגעים ארוכים עם בנק ישראל והאוצר, החליט במפתיע לפרוש. סיבת פרישתו לא נומקה, אך על פי הערכות שונות, היה זה התנאי שהציב בנק ישראל, לפיו אחיו, מואיז ויוסף, יידרשו למכור את שליטתם בבנק הבינלאומי.

גורמים מקורבים למשפחה מסרו היום (ה') ל"גלובס", כי הסיבות לפרישה היו משפחתיות-אישיות, ועתה הן הוסדרו. לפיכך, החליט ספרא לשוב ולהתמודד על הבנק.

נודע, כי בשבועות האחרונים פנו גורמים מטעמו לבכירים בממשלה, בניסיון להפעיל לחצים לפרסום מיכרז חדש. זאת, תוך הבטחה, כי ספרא יתמודד במיכרז בכוונה לרכוש את הבנק. לאור זאת, רווחות עתה הערכות כי משרד האוצר יחליט לפרסם מיכרז חדש כבר בתחילת 97', במטרה להביא למכירת השליטה בבנק לאומי בשנה זו.

כפי שפורסם לאחרונה ב"גלובס", החלו נכסים מ.י. ובנק לאומי בבחינת האפשרות להנפקת מניות בנק לאומי בחו"ל. ההערכה היא, כי אם תתקבל החלטה לפרסם מיכרז חדש למכירת השליטה בבנק לאומי, תידחה תוכנית ההנפקה.

בשבוע הבא צפויה הממשלה לפרסם את תוכנית ההפרטה ל-97'. בממשלה מעריכים, כי בנק הפועלים יימכר לקבוצת פישמן-קייל במהלך 97'. גורמים בכירים בממשלה מעוניינים לקדם גם את מכירת בנק לאומי בשנה זו, ולכן לוחצים לפרסום מיכרז חדש בהקדם.

עם פרסום המיכרז הקודם למכירת השליטה בבנק לאומי, התעניינו עוד מספר גופים בהשתתפות במיכרז, אך לבסוף ניגש רק ספרא. בשל נכונות נכסים מ.י. והממשלה למכור כיום את הבנקים גם במחיר הנמוך מההון העצמי, קיימות הערכות באוצר כי פרסום מיכרז חדש יביא להתעניינות מצד גופים נוספים שעשויים להשתתף בו. «מאת אורנה רביב «אדמונד ספרא יתמודד שוב על בל"ל; מבקש מהאוצר לקיים מיכרז מחודש «מקורבים: פרישת ספרא מהמיכרז הקודם - מסיבות משפחתיות, שהוסדרו * הערכות: האוצר יפרסם המיכרז כבר בתחילת 97', ותידחה ההנפקה בחו"ל