אדמונד ספרא רכש את בנק מרקורי בשווייץ

אדמונד ספרא, אחד משלושת האחים המיליארדרים שבשליטתם נמצאים, בין השאר, ריפאבליק בנק בניו-יורק והבנק הבינלאומי הראשון, רכש בנק השקעות בשווייץ ממרקורי אסט מנג'מנט, החברה הגדולה בבריטניה לניהול קרנות.

ספרא ריפאבליק הולדינגס, חברת האחזקות של אימפריית הבנקאות הפרטית של ספרא באירופה, הודיעה, כי החברה-הבת הראשית שלה בשווייץ, ריפאבליק נשיונל בנק אוף ניו-יורק (שווייץ), הסכימה לרכוש את מרקורי בנק, שמתמחה בבנקאות פרטית, תמורת 250 מיליון פר"ש (כ-192 מיליון דולר). בנק זה היה בבעלות מרקורי אסט מנג'מנט מ-1990.

רכישת מרקורי בנק היא סימן נוסף לכך שאדמונד ספרא מתכוון להרחיב את עסקי ניהול קרנות הנאמנות של האימפריה הפיננסית שבשליטת המשפחה. בתחום ניהול הקרנות סובל ריפאבליק בנק (שווייץ) מחולשה יחסית למתחריו, לדברי פייננשל טיימס. לפני פחות משישה חודשים רכש ריפאבליק (שווייץ) את בנק אוניגסטיון, בנק בז'נבה שאף הוא מתמחה בבנקאות פרטית, תמורת 200 מיליון פרנק.

בסיסו של אדמונד ספרא, יו"ר ריפאבליק בנק (שווייץ), נמצא בז'נווה, בדומה לרוב הבנקאים השווייציים המתמחים בבנקאות פרטית. רכישת מרקורי בנק נועדה לחזק את מעמדו של ריפאבליק (שווייץ) בציריך, שבה אין לו ייצוג מספיק. השם מרקורי בנק ייעלם איפוא מהזירה הפיננסית בציריך. אגפי הבנק ישולבו בתוך ריפאבליק ויחלו לפעול ממערכת משרדים חדשה בציריך, שתיפתח בתוך כמה שבועות. «מאת רן דגוני, וושינגטון «אדמונד ספרא רכש את בנק מרקורי בשווייץ «