אומרים שלום לקובנט

הודעת הפרישה של ראש מחלקת החקירות, הפתיעה את עובדיו * ברשות, בפרקליטות מיסוי וכלכלה וגם עורכי דין שעמדו מולו, מביעים הערכה רבה לעבודתו

השבוע הודיע ראובן קובנט, ראש מחלקת החקירות היוצא ברשות ני"ע, על פרישתו מהרשות. הודעתו הפתיעה את רוב האנשים שעבד עימם. ברשות, וגם בפרקליטות מיסוי וכלכלה, המטפלת בתיקי החקירות של הרשות, ביטאו צער.

קובנט זכה להערכה מקצועית מצד רוב אלה שעבדו עימו. גם סניגורים, שאמרו בשם לקוחותיהם את הדברים הנוראיים ביותר על קובנט - שהוא צעק, שקילל, שנתן "צ'פחה" במהלך החקירות - מביעים הערכה לראש מחלקת החקירות היוצא.

סניגור, שעד לא מזמן סימן את קובנט כאוייב העם, אומר: "מחלקת החקירות של הרשות, שקובנט הקים, היא מחלקת החקירות הטובה ביותר שקיימת היום במדינת ישראל. אין עוד מחלקת חקירות כמוה: חכמה, מתוחכמת ויודעת לנהל חקירות. מעולה בקנה מידה בינלאומי".

מחלקת החקירות של רשות ניירות ערך הצליחה למשוך אליה, אנשי מקצוע - משפטנים ורואי חשבון, טובים מאד בתחומם, לא מעט בשל המשכורות שמקבלים שם. כל דמיון בין משכורות המחלקה לבין משכורות חוקרים במשטרה, או במס הכנסה - מקרי בהחלט.

הדומיננטיות שתפסה מחלקת החקירות של הרשות, צמחה על רקע הדומיננטיות שהלך ותפס שוק ההון. פעילותה האינטנסיבית של המחלקה, וכתבי האישום שבאו בעקבותיה, יצרו סטנדרטים חדשים בשוק ההון.

היחסים בין חוקרי מחלקת החקירות של הרשות, לבין פרקליטי פרקליטות מיסוי וכלכלה, המטפלת בתיקי ניירות ערך, שונים מיחסים מקבילים בין חוקרי משטרה וחוקרי מס הכנסה - לבין הפרקליטים המטפלים בתיקים אלו.

פרקליטי ניירות ערך מועסקים, למעשה, על ידי רשות ניירות ערך, על אף שפורמלית הם כפופים לפרקליט מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה). היציאות שלהם לנופש, הן במסגרת נופשי הרשות.

* * *

בפרקליטות מיסוי וכלכלה, קובנט נחשב לחוקר שלא נרתע, ולא פחות מכך - למנהל טוב. כמו כל מנהל טוב, ידע גם קובנט בזמנו להביא את אנשיו, שעבדו איתו במקום עבודתו הקודם - יאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה). הוא הביא את יעקב קאופמן, רו"ח בהשכלתו, וסגנו הבכיר, ואת אבי דנון, המשמש כראש מחלקת המודיעין ברשות.

השילוב בין קובנט לבוס הקודם שלו - אריה מינטקביץ', היה קטלני, מבחינת כוחניותו. דרכה של היור"ית החדשה של הרשות, עו"ד מירי כץ, שונה. מה עדיף, זו שאלה אחרת. עובדה היא, כי החקירה נגד אחד הכרישים בשוק ההון - שלמה אייזנברג, נולדה דווקא בימיה. כפי שפורסם כבר, החקירה הסתיימה, והתיק הועבר לפרקליטות עם המלצות להגשת כתב אישום. בינתיים, בעקבות זה נולדה גם תביעה ייצוגית נגד אייזנברג וחברת ערד.

ברשות אומרים, כי כץ לא הופתעה מההודעה של קובנט. בימים אלה היא שוקדת על מציאת מחליף. האינטראקציה בינה לבין מנהל מחלקת החקירות החדש בו תבחר, היא שתקבע את פניה של רשות ניירות ערך לשנים הקרובות. « «אומרים שלום לקובנט « הודעת הפרישה של ראש מחלקת החקירות, הפתיעה את עובדיו * ברשות, בפרקליטות מיסוי וכלכלה וגם עורכי דין שעמדו מולו, מביעים הערכה רבה לעבודתו