אורי בן-נון עם פרישתו ממפעלי ים המלח: "הצלחתי היתה לצנינים בעיני ארווין אייזנברג"

טוען שלא תבע לממש את תוכנית האופציות כחלק מתנאי הפרישה * מגלה: הוצע לי לעמוד בראש המפד"ל

"השבוע, כאשר קיימתי מפגש פרידה מכל עובדי החברה בסדום, הייתי על סף דמעות, כאשר ראיתי שחלק מהעובדים ממש בכו, לאחר שמסרתי להם שאני עוזב את החברה. עד כמה שזה יישמע מוזר, הצלחתי בצמיחתה ורווחיותה של מפעלי ים המלח היתה לצנינים בעיני ארווין אייזנברג". כך אמר היום (ד') יו"ר מפעלי ים המלח, אורי בן-נון, עם סיום תפקידו בחברה.

בן-נון סיפר, כי יום לאחר חנוכת מפעל המגנזיום, נפגש עם ארווין אייזנברג, פגישה בה נכח גם מנכ"ל כי"ל, יגאל דימנט, ובה ביקש ממנו אייזנברג להתפטר. "שאלתי אותו מדוע, והוא אמר שהוא לא רואה איתי עין בעין את דרך ניהולה של החברה, וכי הוא לא רואה אפשרות שנמשיך לעבוד יחד", סיפר בן-נון.

לדבריו, כבר באותה פגישה סוכם, כי הוא יפרוש מכי"ל בקיץ 1998. "פרישתי מכי"ל הוקדמה, על רקע הבחישות של כל מיני גורמים בכירים בכי"ל, אשר בלשון המעטה לא רצו לראות אותי מצליח בניהול החברה.

"כל אלה אשר טענו וביקרו נגד מפעל המגנזיום, עשו זאת לא מכוח העובדות, אלא משום שרצו לפגוע בי אישית. אבל קשה לפגוע באורי בן-נון. בארץ לא מפרגנים להצלחה, גם לא בעלי המאה שאתה מביא להם כל רבעון גידול מרשים ברווחיות ובמחזור המכירות. מי שהפסיד מפרישתי זה כי"ל, ולא אורי בן-נון".

בן-נון טען כי בניגוד להדלפות מצד גורמים בכירים בכי"ל, הוא מעולם לא תבע, במסגרת הסדרי הפרישה שלו, את מימוש תוכניות האופציות. "אף שתוכנית האופציות היתה ישימה לגבי כל המנהלים הבכירים בכי"ל, לא עמדתי על כך שכי"ל תשלם לי בהתאם, אף שהדבר היה מעוגן בחוזה העבודה שלי. החלטתי, למען השקט שלי, לדרוש את המינימום המגיע לי על פי החוזה. וזה מה שהיה".

בן-נון מסר, כי ימשיך לעבוד בחברה כיועץ מיוחד למפעל המגנזיום, לתקופה של שלושה חודשים, ולאחר מכן יבחן הצעות לניהול חברות שקיבל. "קיבלתי לא מעט הצעות ניהול מחברות גדולות, ואני אבחן אותן לאחר שאסיים את התחייבויותי במגנזיום". עוד אמר בן-נון, כי קיבל הצעה לעמוד בראש המפד"ל בבחירות לכנסת הבאה, אך לדבריו עיסוקי פוליטיקה הם בתחתית סדרי העדיפויות שלו.

"אני עוזב היום את החברה, בהרגשה שלא סיימתי את מלאכתי. על פי התכנון המקורי שלי, הייתי אמור לסיים את עבודתי בחברה בעוד שנתיים, לאחר שתקופת ההרצה של מפעל המגנזיום היתה מסתיימת, ורציתי לסיים את מימוש תוכנית ההשקעות בכל מפעלי החברה, בהיקף של 650 מיליון דולר, שבחלקן אושרו כבר", הוסיף בן-נון. «מאת גדי גולן «אורי בן-נון עם פרישתו ממפעלי ים המלח: "הצלחתי היתה לצנינים בעיני ארווין אייזנברג" «טוען שלא תבע לממש את תוכנית האופציות כחלק מתנאי הפרישה * מגלה: הוצע לי לעמוד בראש המפד"ל