אלמנת נאסר: אדמונד ספרא הוא השולט בפועל בבנק הבינלאומי

אינה מתנגדת להעברת התיק המשפטי לעיון רשות ני"ע

"אדמונד ספרא הוא השולט הלכה למעשה בבנק הבינלאומי ובחברת פי.בי, ואילו שני אחיו, יוסף ומואיז ספרא, סרים למרותו". כך טוענת אריאלה נאסר, אלמנתו של ז'אק נאסר.

אריאלה נאסר הגישה היום (ה'), באמצעות בא כוחה, עו"ד יוסי שגב, את תגובתה לבקשת רשות ני"ע, לעיין בתיק המשפטי שהתנהל בין בעלה המנוח לאחים ספרא. התיק עסק בזהות בעלי השליטה בבינלאומי ובחברת פי.בי אחזקות משנת 86' ועד היום; באופן רכישת השליטה והעברתה; בביצוע עיסקאות בעלי עניין; ובנכונות האמור בתשקיפי הבנק ודיווחיו לרשויות.

בדומה לעמדתם של האחים ספרא, גם אריאלה נאסר אינה מתנגדת לכך שכל החומר הכלול בתיק יימסר לרשות ני"ע, אשר מצידה תימנע מלפרסם פרטים הכפופים לצו איסור הפירסום.

לדבריה, בירור תביעתו של בעלה המנוח לא היה רק מעניינו הפרטי, אלא הוא עורר שאלות בעלות חשיבות ציבורית ראשונה במעלה, ומטעם זה, בין היתר, התנגד ז'אק נאסר להפניית הסיכסוך לבוררות בשווייץ, ועמד על בירורו הפומבי בבית המשפט בישראל.

לדבריה, נמנעו האחים ספרא מלהשיב בעצמם לטענות שנטענו נגדם בנוגע לשליטה בבנק הבינלאומי, והם הגישו בקשות שונות, שתכליתן היתה לגרום כי התביעות והטענות כלפיהם לא תתבררנה בבתי המשפט בישראל.

רשות ני"ע מבקשת לעיין בתיק בית המשפט על מנת לחקור חשד, לפיו עבר הבנק הבינלאומי על חוק ניירות ערך, בגין הכללת פרט מטעה בתשקיף בנוגע לזהות בעלי השליטה בבנק. (ה.פ 2332/95).

(ראה "גלובס הערב" עמוד 52) «מאת יצחק דנון «אלמנת נאסר: אדמונד ספרא הוא השולט בפועל בבנק הבינלאומי «אינה מתנגדת להעברת התיק המשפטי לעיון רשות ני"ע