ביהמ"ש אישר את פיצול אלביט לחברות אזרחית, צבאית והדמייה רפואית

דחה התנגדות של בעל כתבי אופציה: "עובדה ששער האופציה עלה בימים האחרונים"

ביהמ"ש המחוזי בתל-אביב אישר היום (ג') את תוכנית הסדר הפיצול של חברת אלביט עם בעלי מניותיה, נושיה ובעלי ניירות הערך של החברה.

על פי התוכנית, תפוצל פעילות החברה בין שלוש חברות. כחלק מהתוכנית הוקמו שתי חברות חדשות - אלביט מערכות ואלביט הדמייה רפואית - שיקלטו כל אחת נכסים, התחייבויות ופעילות של אלביט בתחום הצבאי ובתחום ההדמייה הרפואית. על פי התוכנית, אלביט תעסוק בתחום האזרחי, אלביט מערכות תעסוק בתחום הצבאי, ואלביט הדמייה רפואית תעסוק בתחום הרפואי.

כל בעל מניה יקבל בכל אחת מהחברות החדשות מניה, במקביל למניה בה הוא מחזיק בחברת אלביט. לגבי מחזיקי אופציות - בבוא עת ההמרה הם יהיו זכאים לקבל שלוש מניות (מנייה בכל אחת משלוש החברות), במקום מניה אחת באלביט המקורית.

השופט ישי לויט החליט לדחות התנגדות לאישור ההסדר שהגיש עו"ד שלום חדד, המחזיק בכתבי אופציה שהונפקו על ידי אלביט. חדד טען, כי התנודתיות של האופציות תיפגע בשל פיצול המניות לאחר אישור בקשת אלביט לפיצול.

השופט לויט דחה טענה זו, וציין, כי לא זו בלבד שרוב מכריע של מחזיקי אופציות תמכו בתוכנית ההסדר, אלא שהוא אינו מוצא ממש בהתנגדות של חדד. לדבריו, מחיר האופציות יושפע יותר מתוכניות ומסיכויי ביצוע והצלחה של שלוש החברות שיופעלו לאחר הפיצול כל אחת בתחומה, לעומת הסיכויים ומידת ההצלחה הצפויה של אלביט, אילו המשיכה החברה לפעול בדרכה המקורית בשלושת התחומים הללו.

השופט הוסיף כי לא שמע מפי חדד טענה, לפיה תוכנית הפיצול נגועה בשיקולים זרים או פסולים. לויט הוסיף, כי בימים האחרונים נרשמה דווקא עלייה של %25 במחיר האופציות של אלביט, ואילו גירסתו של חדד היתה מדוייקת, ניתן היה לצפות שמחיר האופציות דווקא יירד. (המרצה 3319/96). «מאת יצחק דנון «ביהמ"ש אישר את פיצול אלביט לחברות אזרחית, צבאית והדמייה רפואית «דחה התנגדות של בעל כתבי אופציה: "עובדה ששער האופציה עלה בימים האחרונים"