ביתילי נכנסת לייצור

תקים בשותפות עם אנשי עסקים ירדניים סניף בעמאן * משקיעה 2.5 מיליון שקל בפיתוח אמצעי ייצור * תפתח תוך 3 שנים 6 חנויות חדשות בשטח 2,500 מ"ר כל אחת * שוק הריהוט לבית פונה לכיוון רשתות הענק, במקביל למגמה בתחום הצעצועים והציוד המשרדי * היקף השוק: 870 מיליון דולר בשנה, כולל מטבחים

ביתילי תפתח קו ייצור לרהיטים. החברה, המפעילה רשת חנויות רהיטים ואביזרים לבית, שכרה שטח של 5,000 מ"ר באזור התעשיה ברקן, לשם תעביר את המחסן הלוגיסטי שלה ותפתח אמצעי יצור. בקווי היצור תרפד ביתילי ותצבע את הרהיטים שהיא מיבאת. במפעל יעבדו 20 איש.

במהלך זה, תשקיע ביתילי כ-2.5 מיליון שקל. במקביל, נמצאת החברה במו"מ לרכישת שטח באזור ראש העין. מנכ"ל ביתילי, עופר איתני: "העברת הייצור לידינו, תאפשר לנו להציע ללקוחות שלנו שרות טוב יותר בזמן קצר יותר, ואחריות למוצרים שאנו מספקים. בסך הכל, יחסוך המהלך הזה כ-%10 מההוצאות".

את הרהיטים הנמכרים ברשת, מיבאת ביתילי ממספר חברות: סקנאדיליין משבדיה, טביליום דנמרק (ספקית הרהיטים העיקרית של איקיאה), KEBE דנמרק, המתמחה בכורסאות טלויזיה, מטאורה מאיטליה, המתמחה במערכות ישיבה לסלון, קאליגריס מאיטליה המייצרת כסאות, ופונלו מאיטלקיה המיצר כסאות ושולחנות. כמו כן, מייבאת החברה ביבוא עצמי מסין, מהפיליפינים, מתאילנד ומוייטנם, בעיקר כלי בית ואביזרים. היקף היבוא של החברה עומד על כ-20 מיליון שקל בשנה.

כיום קונה ביתילי, בנוסף ליבוא, גם מוצרים מספקים מקומיים. אלה מעצבים עבור ביתילי רהיטים בהתאם לדרישותיה ותחת שם המותג שלה.

עופר איתני: "אנחנו יורדים עד לרמת חומרי הגלם, ומממנים אותם בחלקם. את שיטת ההתחברות שלנו עם הספקים קובע הקניין הראשי שלנו, פיני גולדשטיין. היקפי הרכישה שלנו מאפשרים לנו לקנות בזול, למכור בזול, ועדיין להרוויח היטב. גם לאחר שחלק מהייצור יעבור לידי ביתילי, לא ייפגעו הספקים".

לדברי איתני, נתח השוק של ביתילי גדל בעיקר על חשבון החנויות השכונתיות הקטנות. בהקשר לכך הוא מעריך שהחנויות השכונתיות בתחום הרהיטים ייעלמו, בדיוק כפי שקרה בתחום הצעצועים והציוד המשרדי. את מקומן יתפסו חנויות הענק - מגה סטורס, ששטחן לא ירד מ- 2,500 מ"ר. בהתאם לקונספציה זו, תפתח ביתילי 6 חנויות חדשות עד שנת 2000. איתני: "אנחנו מכוונים לטווח של 10-5 שנים, ובודקים באמצעות מכוני מחקר איך ייראה השוק. בשנים 91'-95' התפתחנו במהירות. השנה לא פתחנו אף סניף, בשל מחירי הנדל"ן. הערכנו שהמשק הולך להאטה. לא ביצענו אף השקעה ב-96'. את מרבית ההלוואות לקחנו במטבע זר, ולכן יש לנו הכנסות מימון במאזן 96', ולא הוצאות".

לרשת ביתילי 9 סניפים. מחזור המכירות שלה ב-95' עמד על 80 מיליון שקל, וב-96' על 100 מיליון שקל. השנה פועלת הרשת לשיפוץ החנויות הקיימות, והשקיעה עד כה בשיפוץ הסניפים כ-2 מיליון דולר.

איתני: "בדקנו ומצאנו שהצרכן הישראלי רוצה לקנות רהיטים מעוצבים במחיר סביר. הוא רוצה היום חניה, מיזוג אוויר, שירות ואחריות, כמו גם תנאי תשלום טובים, ואת זה יכולה לתת לו רשת גדולה. היכן שאפשר לעשות הסבה לחנויות קיימות, נעשה זאת, ונגדיל שטחים. איפה שלא, נעבור לשטחים גדולים יותר. בקרוב נקים סניף גדול שלנו בצומת ירקון, ליד כביש חוצה שומרון".

בהמשך לדרישות הצרכן המקומי, המבקש למצוא היום את כל מה שהוא מחפש תחת קורת גג אחת (ONE STOP SHOP), תפתח ביתילי את תחום האביזרים המשלימים לבית. בסניפים הגדולים ייפתחו מחלקות "מרקט"- אביזרים לבית, תאורה, שטיחים, כלי בית, טקסטיל בית ואביזרי אמבט. איתני מאמין שזה מה שיביא אל סניפי הרשת את מאסות הקונים.

סניפי ביתילי יעוצבו כשהם מחולקים לחדרים לדוגמא, בהם ניתן יהיה לרכוש ממערכת הריהוט, דרך האביזרים והשטיחים ועד התמונות שעל הקיר, שיטה המזכירה מאוד את התפיסה של רשת ID DESIGN, שתיפתח בשבוע הבא.

ביתילי מתחרה על נתח השוק הבינוני-פלוס, בהום סנטר, רון סנטר, רים, שמרת הזורע, גו אין, עמינח, והרבה חנויות שכונתיות ונגרים פרטיים. היא לא מתחרה על העשירון העליון. ביתילי מחזיקה בנתח שוק של כ-%7.5 בתחום קמעונאות הרהיטים לבית.

שנת 97' תהיה כנראה שנה של תהפוכות בענף הריהוט בארץ, בעקבות חדירתם של גורמים חדשים לענף, דוגמת שקם, הום סטור, ID DESIGN ואחרים.

ביתילי עומדת גם להקים סניף בעמאן, עם שותף ירדני, חבר פרלמנט ירדני לשעבר. הסניף ינוהל ע"י השותפים, וביתילי תספק את הידע והמוצרים.

הסניף יפעל בדיוק בקונספט של ביתילי, ויישא את השם ביתילי. אם הכל ילך כשורה, הסניף בעמאן יפתח בשנת 1997 בהשקעה של כ-2 מיליון דולר על שטח של כ-2,500 מ"ר.

במהלך 97', ייתכן שתנפיק ביתילי %25 ממניותיה בבורסה הראשית של לונדון, לפי שווי חברה של 16 מיליון דולר. התשקיף הוכן ע"י חברת "איכות שוקי הון" ויועצי ההנפקה הם משרד עוה"ד מנחם גלברד ושות'.

שוק הרהיטים בארץ מוערך ב-870 מיליון דולר בשנה, כולל מטבחים, ונחלק ל-%30 יבוא ו-%70 תוצרת מקומית. מסקרים שערכו מכוני הסקרים גאלופ וגיאוקרטוגרפיה עולה, כי בחלוקת השוק על פי קבוצות מוצר, מוערך היקף המכירות של מערכות ישיבה ב-400 מיליון דולר בשנה (ביתילי מובילה בתחום), חדרי השינה והמזרונים מוערכים ב-90 מיליון דולר, כשעמינח הוא השחקן הראשי בתחום, מחזור המכירות של המטבחים כ-280 מיליון דולר, ורגבה היא המובילה בענף זה, ואילו היקף מכירות ארונות קיר לחדרי שינה, מוערך בכ-100 מיליון דולר, וחברת רים מצויה במקום הראשון בתחום. «זהבה דברת «ביתילי נכנסת לייצור «תקים בשותפות עם אנשי עסקים ירדניים סניף בעמאן * משקיעה 2.5 מיליון שקל בפיתוח אמצעי ייצור * תפתח תוך 3 שנים 6 חנויות חדשות בשטח 2,500 מ"ר כל אחת * שוק הריהוט לבית פונה לכיוון רשתות הענק, במקביל למגמה בתחום הצעצועים והציוד המשרדי * היקף השוק: 870 מיליון דולר בשנה, כולל מטבחים