בקווב גייסה 20 מ' ד' לפי שווי של 150 מ' ד'; המנכ"ל ברקת: "נהיה יותר גדולים מצ'ק פוינט"

כך אומר אלי ברקת, מנכ"ל בקווב, ספקית של תוכנות דחיפה * "BRM, השותפה לייזום בקווב, נכנסת רק להזדמנויות שיכולות להפוך לחברות בשווי של מספר מיליארדים" * "אם היינו רוצים למכור את החברה תמורת כמה מאות מיליונים, היינו עושים זאת, אבל זאת לא המטרה שלנו"

בקווב טכנולוגיות, ספקית פתרונות ללקוחות ארגוניים לדחיפת והפצת מידע, הודיעה היום (ד') על גיוס של 20 מיליון דולר בהנפקה פרטית. על פי ההערכות, מדובר בגיוס על פי שווי חברה של כ-150 מיליון דולר. עם המשקיעים נמנים גופים מכובדים כגון קרן הפנסיה של ג'נרל אלקטריק, אינטל, מריל לינץ', ניפון השקעות ודיווה.

עוד השקיעו בחברה GS CAPITAL PARTNERS II (חברה מסונפת של גולדמן זאקס), BRM טכנולוגיות, סופטבנק אחזקות, אוורגרין השקעות בינלאומיות וקרנות הון הסיכון טריניטי וונצ'רס ו-DS פולריס.

זו לא ההנפקה הפרטית הראשונה שערכה החברה. לפני כשנה וחצי גייסה סכום של 17.5 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-70 מיליון דולר.

מהחברה נמסר כי בכוונתה להשתמש בכספים שגויסו על מנת להרחיב את תשתית המכירות בארה"ב ושאר העולם, וכמו כן לביצוע פעילויות שיווקיות והרחבת השירותים המקצועיים המסופקים ללקוחותיה. פעילויות אלו כוללת את בקווב אינפוסנטר 4.0, שהוכרז לפני כשמונה חודשים, וזכה בפרסי הוקרה של הירחונים "פי.סי.וויק" ו"ווינדוס סורסס".

על פי דיווחי החברה, למעלה מ-250 חברות וארגונים ברחבי העולם משתמשים ביישומים של בקווב על גבי מאות אלפי מחשבים הפועלים על רשתות מחשבים שונות. ביניהם אינטל, CA, נטוורקס אסוסייאטס ורייט-אייד. לחברה הסכמי שיתוף פעולה עם מיקרוסופט, CA והיולט-פקארד. בנוסף, החברה דיווחה כי במחצית הראשונה של 98 רווחיה עלו ב-%260 לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

- אלי ברקת, מנכ"ל בקווב, מה מיוחד כל-כך בחברה?

"כשאתה מסתכל על העולם הלא-אלקטרוני, אתה רואה איך חברות כמו DHL ופדרל אקספרס שינו את כל הקטגוריה של תעשיית הדואר. זוהי הקבלה טובה כי מוצרי בקווב הם למעשה שליחים אלקטרוניים. ישנם שלושה אלמנטים שמייחדים את המוצר של בקווב: ראשית, היכולת להעביר חבילות בכל גודל. היישומים האחרים שיש בשוק כמו דואר אלקטרוני וכו' מיועדים להעביר הודעות ולא חבילות, כלומר קבצים בסדרי גודל של מגהבייטים

"אלמנט ייחודי שני הוא היכולת לוודא ש"המכותב" קיבל את החבילה. היופי במשלוח של DHL ופדרל אקספרס הוא שהם לא מסתפקים בלהניח את החבילה בתיבת דואר, אלא מביאים את זה אליך ביד. בקווב עושה את אותו דבר בעולם האלקטרוני. כשחבילה מגיעה, היא מייד תקפוץ על המסך.

"נקודה שלישית היא שההודעות של בקווב אינן נערמות יחד עם הדואר האלקטרוני. אחד הדברים שמיוחדים בבקווב הוא שהארגון יכול לקבוע עדיפויות לגבי הודעות ולגבי מי יכול לשלוח הודעות ובאיזה עדיפות. גילינו מקומות שבהם הטכנולוגיה זו שימושית ביותר.

"למשל, בתחום העברת מידע לאנשי מכירות. איך אתה מעדכן צוות של אלפי אנשי מכירות? אחת מלקוחותינו, סיסקו אירופה, התקינה את בקווב ב-20 משרדיה על מנת לאפשר תקשורת יעילה בין ההנהלה לבין למעלה מ-1,500 אנשי המכירות".

- ובגלל התכונות הללו של המוצר משקיעים בכם כל כך הרבה כסף?

"מה שתיארתי לך זה רק חלק מהיישומים. קח לדוגמה את מה שעשינו בשביל קומפאק. לקומפאק, יצרן המחשבים האישיים הגדול בעולם, יש אפליקציה של בקווב על המחשב האישי שלהם, "פריסריו", הנמכר בכמה מיליוני יחידות בשנה. האפליקציה של בקווב מגיעה מותקנת בתוך המחשב, והיא באה לפתור את הבעיה העיקרית של יצרני מחשבים: מחיר התמיכה הטלפונית.

"חברות המחשבים האישיים נמצאות כאן במלכוד. מצד אחד הצורך בתמיכה מרתיע אנשים מלרכוש מחשבים, ומצד שני עלות התמיכה מגיעה ל-30 דולר לכל שיחת טלפון בממוצע. עלויות אלו כוללות את ההוצאות לאימון העובדים וכו'.

"הרבה יצרני אפליקציות באו לחברות המחשבים האישיים והציעו להם דרכים לקיצוץ בעלויות התמיכה הטלפונית. הגדולה של בקווב היא שבמקרים רבים היא מונעת מהאנשים להתקשר מלכתחילה.

"האפליקציה של בקווב יושבת במחשב, והיא יודעת איזה קונפיגורציה יש ללקוח במחשב. כל פעם שמגלים בחברה בעיה, למשל באחת התוכנות שלה, אפשר לתקן או לעדכן מיליוני מחשבים מבלי לחכות שתקבל מיליוני שיחות טלפון, וזאת בעלויות נמוכות ביותר".

- כמה אתה גובה עבור המוצר שלך?

"עקרונית, המיקוד שלנו הוא בלקוחות שיוכלו להביא מכירות נוספות. התקנה מתחילה מהשלב הראשוני, ה-PILOT, שבו בודקים לפני שהולכים על התקנה האם כדאי להשקיע. ההשקעה ב-PILOT מתחילה בכ-20 עד 50 אלף דולר. כאשר ה-PILOT מצליח, וזה רובם המכריע של המקרים, אנו עוברים לשלב ה-DEPLOYMENT, הפריסה. בדרך כלל העיסקאות שלנו הן בגובה מאות אלפי דולרים ולעתים מגיעות גם ל-7 ספרות. המינימום של עסקה הוא רבע מיליון דולר".

- אתה חושב שאתם תהיו הצ'ק פוינט הבאה?

"אני חושב בהחלט ש-BRM, השותפה לייזום בקווב, נכנסת רק להזדמנויות שיכולות להפוך לחברות בשווי של מספר מיליארדים. אין לי שום ספק שבקווב תהיה חברה של מיליארד דולר ואף תהיה גדולה מצ'ק פוינט. אני משוכנע על סמך העבר והניסיון שלנו עם צ'ק פוינט שאנחנו בדרך הנכונה. כמובן, "IT`S NEVER DONE UNTIL IT`S DONE", אבל בקווב היא ללא ספק מובילת התחום והחברה עם ההזדמנות הכי גדולה. זוהי הזדמנות ענקית".

- מה גודל השוק אליו אתם מכוונים?

"שוק אנשי המכירות וה-EXTENDED SALES FORCE מגיע היום למיליארד וחצי דולר בשנה. זהו השוק עליו אנחנו עטים. אנחנו עוסקים ספציפית בקטגוריה של העברת ידע לאנשי המכירות. זהו תת-שוק המסתכם כיום בכמה עשרות מיליוני דולרים וגדל במאות אחוזים לשנה, כמו שוול-סטריט אוהבת".

- בכמה כסף אתה מוכן למכור את בקווב?

"אני שומע הרבה את השאלה הזאת בארץ והרבה פחות בארה"ב. בארץ יש מנטליות כזאת של TAKE THE MONEY AND RUN. אני מתכוון בתעשיית טכנולוגיית המידע ולא אצל העיתונאים, שרק מדווחים על העיסקאות. הפילוסופיה היא 'בוא נבנה משהו מהר-מהר, נגיע לשווי של כמה עשרות או מאות מיליונים, ונמכור את החברה'.

"אם היינו רוצים למכור את בקווב תמורת כמה מאות מיליונים היינו עושים את זה, אבל זאת לא המטרה שלנו".

- אתה היית עומד בפיתוי של 400 מיליון דולר?

"הכול תלוי בצוות הניהולי, האם הוא מאמין בהזדמנות עצמה או לא. אם אמריקה און ליין שילמה 400 מיליון דולר על מיראביליס, סימן שהם חושבים שניתן לעשות מהחברה פקטור של פי 10. אני מתאר לעצמי שאישית הם עשו את הדבר הנכון, אני רק חושב שאם היו שם משקיעים אמריקאיים, היה להם הרבה יותר קשה לעשות את זה.

"צ'ק פוינט קיבלה מספר הצעות בסדר גודל הזה, אבל היה להם אומץ, ובעיקר אני יכול לציין את המייסדים ואת הצוות הניהולי, שהסתכלו ואמרו אנחנו לא רוצים לקחת את הכסף ולהסתלק, אנחנו חושבים שאפשר לבנות כאן חברה של כמה מיליארדים".