גבאי וגביש: מיסוי רווחים בבורסה - חיובי אך בלתי ישים פוליטית

"בשלוש השנים הקרובות אין אופציה ריאלית להורדת נטל המס"

הממונה לשעבר על הכנסות המדינה ויו"ר חברת פעילים כיום, יורם גבאי, ונציב מס הכנסה לשעבר ומנכל בנק מרכנתיל דיסקונט כיום, משה גביש, הציגו היום (ב') הצעות לרפורמה במיסוי בישראל. שניהם הודיעו, כי הם תומכים בהטלת מס על רווחים בבורסה, אך העריכו כי הדבר אינו אפשרי במציאות הפוליטית הקיימת.

גבאי אמר, כי להערכתו בשלוש השנים הקרובות אין אופציה ריאלית להורדת נטל המס. "כל רפורמה", הוסיף, "צריכה להיות עם פיתוי לפוליטיקאים להעביר אותה. בלי אטרקציות לא ניתן יהיה להעביר את ההחלטות".

גבאי אמר, כי הוא סבור שלא תהיה שום השפעה ממשית על שוק ההון, אם יוטל מס של %20 על הרווחים הריאליים בשוק ההון. הוא מציע כחבילה ראשונה, ברפורמה בתחום המיסוי, לכלול את נושא המס על שוק ההון, מס הכנסה על השכרת דירות ומס על קיצבאות ילדים. חבילת המס השנייה, לדבריו, צריכה לכלול את תחום מיסי הרכב, שבו קיימים עיוותים עצומים. במקביל, יש, לדבריו, לבטל את האפליות במשק בין המיגזרים השונים.

לדברי גביש, המיסוי בתחום העיסקי מפגר כיום אחרי קצב הפעילות העיסקית במשק. לדבריו, יש כיום למעלה מ-200 איגרות ממשלתיות שמביאות לגביית כ-2 מיליארד שקל בשנה. גביש סבור, כי רע מאוד למסות את החיסכון בטווח הקצר, כי זה שוב יביא לניפוח הבורסה למימדי שנת 93'. «מאת דוד חיון «גבאי וגביש: מיסוי רווחים בבורסה - חיובי אך בלתי ישים פוליטית «"בשלוש השנים הקרובות אין אופציה ריאלית להורדת נטל המס"