האם דרים וורקס תגשים את התקוות

הסרט הראשון של אולפני דרים וורקס יצא לאקרנים ב-26 בספטמבר. עד חג המולד יוציאו האולפנים שני סרטים נוספים ועד סוף 98' ישקיעו ספילברג וחבריו כ-500 מיליון דולר על 9 סרטים

ב-26 בספטמבר אמור לצאת לאקרנים הסרט החדש של אולפני דרים וורקס-THE PEACEMAKER ,SKG, בכיכובו של ג'ורג' קלוני, הרופא שובר הלבבות מסדרת הטלוויזיה ER. לסרט הזה היו עיני הוליווד נשואות כבר משנת 1994, השנה שבה גייסה דרים וורקס סכום מרשים של 2.7 מיליארד דולר. תעשיית הקולנוע חיכתה לראות מה יניב השילוב בין סטיבן ספילברג, דיוויד גפן וג'פרי קצנברג. פרוייקטים אחרים של דרים וורקס, כמו INK, קומדית המצבים המבוטלת של טד דנסון ו-OLDER, אלבומו של ג'ורג' מייקל, לא הרשימו במיוחד. הסרטים, במיוחד אלו בבימויו של ספילברג או הסרטים המצויירים בהפקת קצנברג, אמורים להזרים את הכסף לכיסי האולפנים.

יציאתו של THE PEACEMAKER לאקרנים, הפכה את דרים וורקס באופן רשמי לאולפן סרטים. קלוני וניקול קידמן, מככבים בסרט הפעולה כשני בכירים בממשלה שמשימתם היא להציל את ניו-יורק מטרוריסט המחזיק פצצת אטום. עד חג המולד מתכוונת דרים וורקס להוציא לאקרנים עוד שני סרטים, ביניהם AMISTAD, פרוייקט בבימויו של ספילברג, סיפורו של מרד עבדים, בכיכובם של מורגן פרימן ואנת'וני הופקינס.

עד סוף השנה הבאה יוציאו ספילברג וחבריו כ-500 מיליון דולר על כתשעה סרטים. ביניהם: THE PRINCE OF EGYPT, סרט מצוייר על משה, שהציפיות ממנו גבוהות במיוחד. הסרט, שיושקעו בו קרוב ל-70 מיליון דולר, יציב את קצנברג, המנהל לשעבר של וולט דיסני, נגד ממלכת החלומות, שעבורה יצר בשעתו להיטי ענק, ביניהם "מלך החיות".

גם עבור קליברים בסדר גודל של קצנברג, ספילברג וגפן, המיפגש של דרים וורקס עם המציאות הוא עניין רב-סיכונים. רק כ-%20 מהסרטים המופקים בהוליווד הם להיטים. אולפנים הוליוודים רבים שורדים את עונות היובש רק בזכות מכירת זכויות של סרטי קולנוע וטלוויזיה ישנים שנמצאים במחסניהם. לדרים וורקס אין את היתרון הזה.

גם אין כל ודאות לכך ש-THE PEACEMAKER הוא להיט בטוח. הסרט יוצא לאקרנים בסיומה של עונת הקיץ. גם הצלחתו של קלוני אינה בטוחה. שני הסרטים הקודמים בכיכובו היו מאכזבים ביותר מבחינה קופתית. PEACEMAKER היה מוכן כבר באביב, אבל יציאתו לאקרנים נדחתה, כדי לנצל את ההצלחה של סרט הפעולה הקודם של קלוני, "באטמן ורובין", שבסופו של דבר לא זכה לתשומת לב מיוחדת.

כדי לנסות להבטיח את הצלחתו, מוציאים עתה האולפנים יותר מ-15 מיליון דולר על קידום הסרט. בין היתר נרכש, תמורת 575 אלף דולר, ספוט בן 30 שניות במקבצי הפרסומות בפרק הראשון העונה של סדרת הטלוויזיה המצליחה ER ב-25 בספטמבר, פרק שאן.בי.סי מתכוונת לשדר בשידור חי. כתבות מורחבות המתפרסמות על שמונה עמודי צבע והמבשרות על יציאתם הקרובה לאקרנים של שלושת הסרטים הראשונים של דרים וורקס כבר התפרסמו במוספי יום ראשון של העיתונים הגדולים ב-7 בספטמבר.

גם אם ייכשל THE PEACEMAKER בקופות, עדיין בונים בדרים וורקס על ספילברג כמי שיוכל להציב את החברה על מפת הסרטים העולמית. ספילברג אמור לביים בעצמו שניים מתוך ששת הסרטים הבאים של האולפנים. הוא שילב בדרים וורקס את האנשים שעבדו איתו באמבלין אנטרטיינמנט, ושמר על ציביון הצוות החתום על גורפי הקופות "טוויסטר" ו"גברים בשחור".

למרות ההצלחות הצנועות עד כה של דרים וורקס טוען קצנברג כי שאר עיסוקיה של הקבוצה מציבים אותה על המסלול להצלחה ומבטיחים תזרים מזומנים חיובי מוקדם מהצפוי, שיאפשר את הקדמת תשלומי ההחזר למשקיעים שנה או שנתיים לפני מועד היעד של 2,002. עד חג המולד יידעו צופי הסרטים האמריקנים האם חלומות הצלולויד של דרים וורקס אכן יתגשמו. « «האם דרים וורקס תגשים את התקוות «הסרט הראשון של אולפני דרים וורקס יצא לאקרנים ב-26 בספטמבר. עד חג המולד יוציאו האולפנים שני סרטים נוספים ועד סוף 98' ישקיעו ספילברג וחבריו כ-500 מיליון דולר על 9 סרטים