הבינלאומי לביהמ"ש: השליטה בבנק אינה בידי אדמונד ספרא

מסכים לעיון רשות ני"ע בתיק תביעתו של נאסר נגד ספרא

הבנק הבינלאומי וחברת פי.בי יסכימו שבית המשפט יאפשר לרשות ניירות ערך לעיין בתיק הסכסוך בין ז'ק נאסר לבין האחים ספרא. הרשות ביקשה אתמול (ד') מביהמ"ש המחוזי בת"א לאפשר לה לעיין בתיק, במסגרת חקירת חשדות לפרט מטעה בתשקיפי הבנק וחברת האם שלו בנוגע לזהות בעליהן.

הבנק ופי.בי הודיעו היום (ה') לבורסה ולרשות, כי הם מעוניינים "שרשות ניירות ערך תעיין בכל החומר שבתיקי ביהמ"ש, במהירות האפשרית, ותפרסם את מסקנותיה, מאחר ועיון בכל החומר, להבדיל מפרסומים חלקיים ומגמתיים, יבהיר לחלוטין שלא היה כל פרט מטעה בתשקיפים".

הרשות ביקשה את העיון לאחר שהתברר לה לכאורה, לדבריה, כי תביעתו של נאסר מצביעה על כך שהבעלים האמיתי של הבנק הוא אדמונד ספרא. בתשקיפי הבינלאומי ופי.בי נאמר, כי הבעלים היה נאסר עצמו, ומאוחר יותר - מואיז ויוסף ספרא. בכתב ההגנה נדחו טענות אלו של נאסר. לאור הסכמתם של הבינלאומי ופי.בי, צפוי שביהמ"ש יאשר במהירות את הבקשה.

עו"ד דן אבי-יצחק העביר היום לביהמ"ש תגובת האחים ספרא לבית המשפט, בעניין החקירה שמנהלת רשות ני"ע. בתגובה נמסר, כי "השליטה בבנק הבינלאומי ובפי.בי. אינה ולא היתה בידי אדמונד ספרא". לדבריו, בתיק הנדון לא התבררו פרטים כלשהם המצביעים כביכול על כך, ואף לא לכאורה. עוד אמר, כי "האמור בתשקיפי הבנק הבינלאומי הינו נכון ומדויק, ושיקף נכונה את זהות בעלי השליטה בבנק הבינלאומי ובפי.בי".

אבי-יצחק טוען, כי נאסרו הפועלים בשמו הפיצו מידע בלתי נכון, כדי לנסות ולפגוע במשפחת ספרא, תוך תקוה שאלה ייענו לדרישות ותביעות "חסרות כל יסוד ונעדרות כל ביסוס". לדבריו, "למשיבים אין כל דבר להסתיר בפני רשות ניירות ערך, ואין להם כל התנגדות שהרשות תעיין בתיק". «מאת איתמר לוין ואורנה רביב «הבינלאומי לביהמ"ש: השליטה בבנק אינה בידי אדמונד ספרא «מסכים לעיון רשות ני"ע בתיק תביעתו של נאסר נגד ספרא