הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד ח"כ רפאל פנחסי ושני פעילים בש"ס

מואשמים ברישום כוזב במסמכי תאגיד, בניסיון לקבל דבר במירמה ובהצהרה כוזבת

כתבי אישום נגד ח"כ רפאל פנחסי, שהיה חבר הנהלת ש"ס, יחזקאל אסחייק, שהיה גזבר ש"ס ויו"ר ועדת הכספים שלה, ושמואל דוד, שפעל בענייניה הכספיים של ש"ס, הוגשו היום (א') לבית המשפט השלום. השלושה מואשמים ברישום כוזב במסמכי תאגיד, בניסיון לקבל דבר במירמה, בקשירת קשר לביצוע פשע, ובהצהרה כוזבת. כתב האישום הוגש על ידי מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, עו"ד יהושע רזניק.

לפי כתב האישום, ביקשה ש"ס, שהשתתפה בבחירות לכנסת ה-12 ב-88' ובבחירות לרשויות המקומיות ב-89', לקבל מימון להוצאותיה לפי החוק.

כתב האישום טוען, כי לפני יום הבחירות לכנסת, התחייבה ש"ס לשלם לפעיליה שכר תמורת עבודתם. בכתב האישום נטען, כי לפני יום הבחירות לכנסת, קשרו הנאשמים קשר להימנע מלרשום בספרי החשבונות של ש"ס את התשלומים לפעילים בבחירות. -זאת, לטענת התביעה, כדי להימנע מתשלום מס המתחייב מהתשלום לפעילים, ועם זאת, לקיים מערכת חשבונות "הנחזית להיות מערכת חשבונות מלאה ותקינה, כך שש"ס תוכל לקבל את אישור מבקר המדינה לקבלת התשלומים לפי החוק".

נטען, כי הנאשמים פעלו לתשלום השכר לפעילים במזומן, במטרה להעלים את התשלומים מספרי החשבונות. הנאשמים לא דיווחו לרו"ח של ש"ס על התשלומים, כדי שלא יירשמו בספרים.

בעקבות דרישת מבקרת המדינה, הגישה ש"ס דו"ח המשך, שנחתם על ידי פנחסי ואריה דרעי, ובו נרשם, כי חייבים לש"ס 920 אלף שקל. נטען, כי רישום זה הינו כוזב.

אותן פעולות, לפי כתב האישום, נעשו גם במהלך העסקת פעילים בשכר בבחירות לרשויות המקומיות ב-89'.

עוד נטען בכתב האישום, כי בפברואר 89' החליטו פנחסי ואסחייק לקחת הלוואות למימון הוצאות הבחירות לרשויות המקומיות. לצורך כך, פנה פנחסי לעו"ד שלמה דרעי, אחיו של אריה דרעי, וביקשו לקבל הלוואה מבנק, כדי שיעביר את הכסף לש"ס. דרעי נעתר, ולווה מבנק הפועלים 300 אלף דולר. סכום ההלוואה הועבר על ידי דרעי במזוודה לאסחייק, שהעבירו הלאה, על פי הוראות פנחסי, לצורך תשלום לפעילים. הלוואה נוספת, בגובה 200 אלף דולר, נלקחה באמצעות עו"ד משה אלמליח, נטען בכתב האישום. שתי ההלוואות הוחזרו.

בכתב האישום נטען, כי הנאשמים לא דיווחו להנהלת החשבונות על ההלוואות והחזריהן, כדי שיוכלו להעלימן. «מאת הדס מגן «הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד ח"כ רפאל פנחסי ושני פעילים בש"ס «מואשמים ברישום כוזב במסמכי תאגיד, בניסיון לקבל דבר במירמה ובהצהרה כוזבת