הרשות הפלשתינית וח"כים מהימין מתנגדים להיקף הפעימה השנייה

אחד מיועציו של ערפאת: נסיגה רק מ-%6-%8 אינה מקובלת על הפלשתינים. בני בגין: אם תתבצע נסיגה נוספת - אפעל להפלת הממשלה. גם מועצת יש"ע יוצאת נגד התוכנית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יעלה מחר בישיבת הקבינט המדיני-בטחוני את תוכניתו לנסיגת צה"ל מ-%6-%8 משטחי יהודה ושומרון. בישיבה גם יטלו חלק כל שרי הממשלה.

לקראת הישיבה גוברים חילוקי הדעות, הן בקואליציה והן עם הרשות הפלשתינית.

חברי כנסת משדולת ארץ ישראל הזהירו היום שהם יתנגדו בתקיפות לביצוע נסיגה נוספת של צה"ל. ח"כ בני בגין אף הודיע שאם הממשלה תחליט על ביצוע נסיגה נוספת - הוא יסייע להפלתה.

גורמים במשרד ראש הממשלה, הביעו פליאה על עמדת חברי הכנסת משדולת ארץ ישראל והזהירו שאם מפלגת העבודה תהיה בשלטון - תוקם מדינה פלשתינית.

גם שר החוץ, דוד לוי, מתח ביקורת על המתנגדים לביצוע הנסיגה והזכיר שישראל מחוייבת לכבד הסכמים.

יאסר ערפאת נמנע באופן רשמי מהתייחסות לאפשרות שישראל תיסוג מ-%6-%8 משטחי יהודה ושומרון וציין שכאשר תגיע הצעה ישראלית רשמית - הוא יתייחס אליה.

ערפאת נפגש אמש עם יועצו של נתניהו, עו"ד מולכו, שככל הנראה, עידכן אותו בפרטי ההצעה הישראלית שתועלה לדיון. אחד ממקורביו של ערפאת ציין בתום הפגישה, שההצעה הישראלית אינה מקובלת על הפלשתינים.

עו"ד מולכו עמד לעדכן היום את שר התשתיות, אריאל שרון, בפרטי פגישתו הלילית עם ערפאת.

בתגובה לעמדת הפלשתינים, אמר בצהרים דוד לוי, שהוא אינו מבין את ההודעה של הרשות הפלשתינית, לפיה היא דוחה את היוזמה המדינית של ישראל להמשך ביצוע הפעימה השנייה.

"כל עוד ממשלת ישראל לא סיכמה עדיין את העמדה ולא הציעה דבר קונקרטי - עיסוק במה מקבלים ומה דוחים, הוא פשוט לעסוק בקולות שאין להם עדיין שום דבר על מה להגיב".

הוא הדגיש, כי רק כאשר הממשלה תסכם את השיחות, ניתן יהיה להכנס למשא ומתן עם הפלשתינים על ההצעה. « «הרשות הפלשתינית וח"כים מהימין מתנגדים להיקף הפעימה השנייה «אחד מיועציו של ערפאת: נסיגה רק מ-%6-%8 אינה מקובלת על הפלשתינים. בני בגין: אם תתבצע נסיגה נוספת - אפעל להפלת הממשלה. גם מועצת יש"ע יוצאת נגד התוכנית