ח"כ מקסים לוי: ממשלה שמועלת באמון השכבות שבחרו בה - מוטב שתיפול

"ממשלה שעלתה לשלטון בקולותיהם של בני השכבות החלשות לא יכולה להמשיך לכהן ומוטב שתיפול, אם היא פוגעת בשכבות אלה ומועלת באמון שנתנו בה" - הגיב היום (ד') יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ מקסים לוי, ראש חטיבת גשר בליכוד, על פירסומים על כוונת הממשלה, להגדיל את הקיצוץ בתקציב בהכבדת הגזירות על תקציבי החינוך והרווחה.

ח"כ לוי אמר, כי לא ניתן לסבול את המשך המצב הקיים, שבו אין לממשלה מדיניות ברורה לגבי הקיצוצים, כשסיעת הליכוד איננה שותפה להתוויית המדיניות. הוא מחה באופן מיוחד נגד ראש הממשלה, שחתם על מכתב ההתחייבות לשר דוד לוי, אך במקום להציע חלופות לקיצוצים הפוגעים בשכבות החלשות, הביאה הממשלה לאישור ועדת הכספים את הצעותיה המקוריות.

"לפיכך עשינו הכל כדי להפיל את ההצעות", אמר לוי, "והממשלה בשלה ומדברת על קיצוץ נוסף שיפגע באותן שכבות". לוי הדגיש, כי חטיבת גשר לא תתמוך בגזירות כאלה.

ח"כ לוי מציע להפחית 2 מיליארד שקל מתקציב שיפוי המעסיקים, ולהגביל את מתן השיפוי לתעשייה עם חיזוק לעיירות הפיתוח, ולמנוע אותו לחלוטין מהשירותים. כמו כן הציע להעלות את מס הבריאות ב-%1 לבעלי שכר של למעלה מ-15 אלף שקל, כתחליף לאגרת הביקור אצל רופא, וכן להסב 400 מיליון שקל שהוקצבו לשיעורי העשרה במערכת החינוך לתוכנית חומש. «מאת צבי לביא «ח"כ מקסים לוי: ממשלה שמועלת באמון השכבות שבחרו בה - מוטב שתיפול «