חברת מאטל תתנה את מתן הזיכיון שלה לקרדן בוויתור על סוכנות לגו

חברת הצעצועים האמריקאית מאטל, יצרנית ברבי ומוצרים נוספים, תתנה את מתן הזכיון ליבוא ושיווק מוצריה בישראל ע"י חברת קרדן, בכך שקרדן תוותר על סוכנות לגו. כך נודע לגלובס. נודע, כי נציגי מאטל ביקרו בארץ ונפגשו עם נציגי קרדן, כדי לבדוק את השלכות רכישת %50 מכלל שיווק ומסחר ע" קרדן, על קבלת הזכיונות הבינלאומיים של החברה.

בין הזכיונות של כלל שיווק ומסחר, אותם מקווה קרדן להעביר לבעלותה: הזכיונות של מוצרי הספורט ריבוק והד, שעוני ראדו, סרטינה, סקטור ואוריינט, וכאמור הזכיונות של צעצועי לגו ומאטל.

חברת מאטל היא קונגלומרט שהיקף מכירותיו למעלה מ-5 מיליארד דולר בשנה. בבעלות מאטל: בובות ברבי, חברת ארקו מהונג קונג - יצרנית לבוש ורהיטים לבובות ברבי, אביבה ספורט, חברת משחקי הקופסה ספירס יצרנית סקראבל, טייקו יצרנית אבני בניה, בובות הכרוב, קוליקו ועוד. לאחרונה רכשה מאטל את החברות פישר פרייס וטייקו.

לגלובס נודע, כי מאטל תתנה את העברת הזכיון לקרדן בוויתור על סוכנות לגו, מפני שחברת לגו הדנית יצאה לאחרונה עם קו בובות ובתי-בובות המנסים להתחרות בברבי. לטייקו אבני בניה המנסות להתחרות בלגו, ולפישר פרייס צעצועי בניה בשם קונסטרקטס.

היקף המכירות של לגו כמיליארד דולר בשנה. לאחרונה העבירה החברה את סוכנות לגו דאקטה מכלל שיווק ומסחר לאשד רובוטק.

מנהלי קרדן שוהים בחו"ל, במשרדי חברת לגו, ולכן לא ניתן היה להשיג את תגובתם. מנהלי החברה מצויים בסיבוב של מפגשים עם מנהלי החברות הבינלאומיות, על מנת להחליט על המשך צעדיהם.

סמנכ"ל הכספים של חברת קרדן, שאול מעוז, סרב להגיב לידיעה. «זהבה דברת «חברת מאטל תתנה את מתן הזיכיון שלה לקרדן בוויתור על סוכנות לגו «