מועצת הכבלים אישרה במגבלות מכירת רשת עידן לערוצי זהב ולפישמן

דורשת להבטיח את עצמאות עידן ואת מבנה הבעלות הנוכחי על איי.סי.פי

מועצת הכבלים אישרה אתמול (ג') את בקשת חברת ערוצי זהב וחברת פישמן נכסים, לרכוש את חברת הכבלים עידן מידי החברה לישראל וכייבל קום השווייצרית. סכום הרכישה הוא 120 מיליון דולר, כולל כיסוי חובות החברה. הזיכיון של הרשת הוא בבאר שבע, נס ציונה, עכו, רחובות וערד.

האישור התעכב, שכן בקרב חברי המועצה התעורר חשש, כי בעלי ערוצי זהב - חברת עורק וידיעות אחרונות - ירכשו, באמצעות קניית עידן, שליטה על חברת התוכן ICP, המשותפת לערוצי זהב, תבל, מת"ב ועידן. כיום מחזיקות שתי הראשונות כל אחת ב-%30 מהחברה, ואילו שתי האחרונות - %20 מהחברה כל אחת. בידי אליעזר פישמן, בעל השליטה בפישמן נכסים, חבילת מניות גם בידיעות אחרונות, שהיא כאמור מבעלי ערוצי זהב.

התנאי של המועצה לאישור הרכישה, היה מציאת הסדר לפיו החזקת ערוצי זהב ב-ICP לא תגדל, דהיינו: תישאר בשיעור של %20. עדיין לא נקבע המנגנון להסדרת הנושא, ולרוכשים נתנה ארכה להגיש הצעה ברוח זו למועצה.

תנאי נוסף שקבעה המועצה היה, שעידן תפעיל ערוץ שיופעל בידי מפיק עצמאי, שאינו בבעלות אחד מבעלי המניות החדשים בעידן. המפיק הוא שיהיה אחראי על שידורי ערוץ זה, ובעלי המניות לא יוכלו לדרוש בלעדיות בשידוריו.

עידן תישאר חברה עצמאית ותפעל כזכיינית נפרדת, והמועצה היתנתה את האישור בשמירת זכויות המנויים. עם אישור העיסקה, מגיע מספר מנויי ערוצי זהב ל-400 אלף, שהם %40 ממנויי הכבלים - 300 אלף בקווי זהב, ו-100 אלף בעידן.

אליעזר פישמן הוא מבעלי "גלובס". «מאת כתב גלובס «מועצת הכבלים אישרה במגבלות מכירת רשת עידן לערוצי זהב ולפישמן «דורשת להבטיח את עצמאות עידן ואת מבנה הבעלות הנוכחי על איי.סי.פי «מאת כתב גלובס «מועצת הכבלים אישרה במגבלות מכירת רשת עידן לערוצי זהב ולפישמן «דורשת להבטיח את עצמאות עידן ואת מבנה הבעלות הנוכחי על איי.סי.פי