מועצת הכבלים התנתה רכישת גוונים בידי תבל בהקמת ערוץ כבלים נוסף

עשויה לאשר את הפעלתו במשותף עם הערוץ העצמאי של עידן וערוצי זהב

חברות הכבלים תבל וגוונים ישדרו ערוץ חדש באיזורי הזיכיון שלהן, שיופק בידי מפיק עצמאי. זאת אחת ההתניות בהיתר שנתנה מועצת הכבלים לתבל, לצורך רכישת גוונים. הדבר זהה לחיובה של ערוצי זהב, שרכשה את עידן, שגם היא חוייבה לשדר ערוץ נוסף.

ל"גלובס" נודע, כי נציגי תבל, שהשתתפו בישיבת מועצת הכבלים שדנה בעיסקה, ביקשו מן המועצה לבחון אפשרות להשתמש בערוץ שיופק על ידי ערוצי זהב. המועצה הודיעה שתשקול את הבקשה.

בשני המקרים אמור הערוץ החדש להתווסף לחמשת הערוצים - ערוץ 3, הסרטים, ספורט, ערוץ הילדים וערוץ 8, שמופקים על ידי חברות הכבלים, באמצעות איי.סי.פי, נגה תקשורת ואולפני הבירה.

כפי שקבעה מועצת הכבלים, הערוץ יופק בידי מפיק עצמאי, שאינו נשלט בידי תבל או בעל עניין בה או בידי מי שמקיים שליטה בתבל, ואינו קשור עם תבל בהתקשרות לשם הפקה משותפת. עוד נקבע, כי המפיק העצמאי יהיה בעלים של זכויות השידור בערוץ, וכי תבל וגוונים אינן רשאיות לדרוש בלעדיות בשידורי הערוץ, אלא המפיק יהיה רשאי למכור זכויות שידור לבעלי זיכיון נוספים או לאחרים.

יו"ר מועצת הכבלים ושידורי הלוויין, צבי האוזר, אמר ל"גלובס": "הבהרנו לתבל בעל-פה, שנכון לעכשיו, אנחנו מדברים על ערוץ נפרד, אבל נשקול את בקשתם. הכוונה היא שלא יהיה אותו מפיק. המועצה לא קיבלה החלטה בנושא, ונודיע להם בהמשך. אנחנו עוד צריכים לדון, אם זה יהיה אותו ערוץ או שניים.

"בכל מקרה, הדבר נתון גם למו"מ בין ערוצי זהב ותבל, ובינם לבין המפיק שייבחר, שהרי מדברים על מפיק עצמאי, שזכויות השידור הן שלו, והוא יכול למכור לכל אחד.

"הדילמה היא, אם להתיר ערוץ אחד, שיירכש על ידי שתי החברות שמחזיקות יחד מעל 800 אלף מנויים, בהנחה שכך הוא יהיה חזק, ויועמדו לרשותו אמצעי הפקה ורכש גדולים; או להקים שני ערוצים, בהנחה שאם יהיו שני ערוצים טובים - ולא נסכים שיעלה ערוץ ברמה נמוכה - החברות לא יוכלו שלא להעביר את שניהם".

ב-1 באפריל פירסמה ערוצי זהב (בעלת עידן) בקשה לקבלת מידע (RFI) בקשר להפקת הערוץ החדש. את הבקשות יש להגיש עד 3 במאי. עד היום נטלו את חוברת התנאים והבקשה 70 גופים שונים.«מאת אביבה קרול«מועצת הכבלים התנתה רכישת גוונים בידי תבל בהקמת ערוץ כבלים נוסף«עשויה לאשר את הפעלתו במשותף עם הערוץ העצמאי של עידן וערוצי זה