מכירת החיסול של משה נורי: מכר את השליטה בנור טכנולוגיות לג'וזפטל

קבוצת נור פוקוס הפרטית מבקשת צו להקפאת הליכים בעקבות חובות בסך 43.3 מיליון שקל

ההתפתחויות סביב קבוצת נור ובעל השליטה בה, משה נורי, קיבלו ביומיים האחרונים תאוצה נוספת. קבוצת משקיעים המיוצגת על ידי בנק ההשקעות ג'וזפטל ליון אנד רוס רכשה אמש את מניות השליטה (%36) שהחזיק נורי בחברת נור טכנולוגיות, הנסחרת בבורסת הנאסד"ק בארה"ב.

סכום העיסקה לא פורסם, אולם ניתן להניח שהמניות נמכרו במחיר דומה לערכן בבורסה (1 דולר למניה) או מתחת לו. נור מכר בעיסקה 2.5 מיליון מניות, ובמקרה כזה שולמו לו לא יותר מ-2.5 מיליון דולר.

הפעולות העיסקיות האחרונות של משה נורי מצטרפות לידיעות על הסתבכויותיו הכספיות, שקשורות כנראה גם להלוואות שנלקחו בשוק האפור. היום (ג') נודע כי החובות של קבוצת נור פוקוס הפרטית הנשלטת על ידי נורי מגיעים ל-43.3 מיליון שקל והיא פנתה לבית המשפט לעיכוב ההליכים נגדה. החוב לנור פרסום הבורסאית, כפי שהתברר בימים האחרונים, צמח ל-9.3 מיליון שקל.

היקף חובות זה מסביר את פעולותיו האחרונות של נורי, שמחפש כל דרך כדי להתנזל. מכירת החיסול שלו החלה בהסכם המעניק לחברת לוקסנבורג השקעות אופציה לרכוש את מניותיו (%63) בחברת נור פרסום חוצות, המשיכה בגילויים על העברת שיקים שהיו מיועדים לנור פרסום ישירות לידי החברות הפרטיות שבבעלותו, והגיעה כעת למכירת המניות בנור טכנולוגיות.

נור טכנולוגיות מייצרת מדפסות רחבות מיוחדות, שנועדו להדפסת שלטי חוצות. עם לקוחותיה נמנות חברות פרסום חוצות כמו נור פרסום, שרכשה ממנה בעבר ארבע מדפסות ועדיין חייבת לה סכום של כ-700 אלף דולר.

נור טכנולוגיות הונפקה בבורסה בארה"ב בסוף 95' וגייסה אז 9.3 מיליון דולר, כשהיא נעזרת בבית ההשקעות ג'וזפטל כחתם מוביל. מאז ההנפקה, שבוצעה במחיר של 6 דולרים, צללה המניה עד שהגיעה בשבוע האחרון ל-1 דולר.

הירידות במניה קשורות מן הסתם לאכזבה מהחברה. לאחר שסיימה את 95' באיזון כספי, עברה נור טכנולוגיות בתשעת החודשים הראשונים של 96' להפסד תפעולי של 1.5 מיליון דולר, וזאת למרות גידול של כ-%30 במכירות ל-13.3 מיליון דולר. המעבר להפסד לווה בגידול של 3.2 מיליון דולר בהוצאות המכירה וההנהלה. העלייה בהוצאות אלו קשורה גם להפסקת הסכמי השיווק עם סאיטקס ומעבר לשיווק עצמאי.

בג'וזפטל המשיכו להאמין בחברה ומעת לעת הוציאו המלצות קנייה למניה. כעת, שנה וחצי לאחר ההנפקה, וכשהמניה זולה ב-%85, החליטו להוביל את החלפת השליטה בחברה.

ג'וזפטל התחייבה עוד לפעול לגיוס מקורות הון נוספים לחברה ולעזור בניהולה. כיו"ר הדירקטוריון של נור טכנולוגיות מונה יו"ר ג'וזפטל, דן פרג'ס, ולצידו מונה כחבר בדירקטוריון סקוט וויסמן, הממונה על תחום הבנקאות להשקעות בג'וזפטל. בתפקיד המנכ"ל יישאר אהוד שריג, אשר יצטרף גם לדירקטוריון.

כאמור, בעקבות העסקה הופכת ג'וזפטל לבעלת המניות הגדולה ביותר בנור טכנולוגיות, עם אחזקה של %36. יורם בן פורת, אחד ממייסדי החברה והאחראי על הפעילות באירופה, מחזיק ב-%6, והשאר נמצא בידי הציבור.

גם נור פרסום חוצות ידועה כחברה שאיכזבה קשות את ציבור המשקיעים בה, הכוללים גם את משפחת מוזס מידיעות אחרונות, שמחזיקה ב-%26 מהמניות בחברה. נור, שגייסה 19 מיליון שקל באמצע 94', רשמה בשנים 94'-95' הפסד מצטבר של כ-15 מיליון שקל, ומנייתה נסחרת בכעשירית מהמחיר שבו הונפקה. «מאת עמי גינזבורג «מכירת החיסול של משה נורי: מכר את השליטה בנור טכנולוגיות לג'וזפטל «קבוצת נור פוקוס הפרטית מבקשת צו להקפאת הליכים בעקבות חובות בסך 43.3 מיליון שקל