משרד התחבורה מעכב האישור לפתיחת התחנה המרכזית החדשה בראשון-לציון

משרד התחבורה מעכב את מתן האישור לפתיחת התחנה המרכזית בראשון לציון. זאת מאחר שחברת "אגד" מסרבת לאפשר למסיעים פרטיים להיכנס לתחנה.

דובר המשרד אישר שהמפקח על התחבורה אינו נותן לאגד אישור להפעלת התחנה. "אנו כבולים בהחלטת ממשלה לפיה אין לאשר הפעלת קווים חדשים בתחנות שבהן יש בלעדיות".

"מאחר שאגד אינו מאפשר למסיעים אחרים להיכנס לשטח התחנה ולהשתמש בה, הוחלט לא לאשר העברת הקווים מהתחנה הישנה לחדשה", אמר הדובר.

התחנה אמורה להיפתח ב-1 בפברואר. בבניית התחנה, שהוקמה ע"י ניצב"א - חברת הנכסים של חברי אגד - הושקעו כ-20 מיליון דולר.

דובר אגד, רון רטנר, אמר שלפי חוות דעת משפטיות שהוגשו לאגד ולניצב"א, אין בסיס חוקי לעיכוב האישור. לדבריו, הבנייה החלה עוד לפני ההחלטה שלא לאשר הפעלת קווים חדשים במקומות בהם יש בלעדיות.

אגד וניצב"א מאיימות בפנייה לערכאות נגד החלטת משרד התחבורה. כמו כן, שני הגופים החליטו לעכב את בנייתן של תחנות מרכזיות חדשות - במורדות המערביים של חיפה ובבית שאן - בגלל הדרישה לאפשר למסיעים אחרים להיכנס לשטח התחנה. "אם משרד התחבורה רוצה, שהוא ישקיע בעצמו בבניית תחנות מרכזיות ואז יוכל לעשות בהן כרצונו".

משרד התחבורה לא ידרוש מחברות ההסעה, שיזכו במיכרזים להפעלת 22 קווים של תחבורה ציבורית, לדאוג להסדרי הסעה מוזלים לחיילים, כחלק מתנאי המיכרז.

בהסכם ההתקשרות שבין משרד התחבורה ל"אגד" ו"דן", נכלל סעיף המחייב את אגד להסיע חיילים בכל הקווים הפרברים והבין-עירוניים תמורת 7 שקלים (מלבד בקווים לאילת). חיילות זכאיות לנסיעה חינם בקווים האלה.

גם במיכרז להפעלת הקווים לעיר מודיעין לא הוכנס לחוזה סעיף המחייב את החברה שזכתה במיכרז, מרגליות, לדאוג להסדרי הסעה מוזלים (או חינם) לחיילים.

כעת מתברר, כי במיכרזים שהמשרד מתכוון לפרסם בקרוב, ל-22 קווים נוספים, לא יוכנס סעיף המחייב את המפעילים להסדרי הסעה מיוחדים לחיילים. דובר משרד התחבורה אמר, כי משרד הביטחון הוא זה שיצטרך להגיע להסדר עם המסיעים הפרטיים ולשלם להם תמורת הסעות החיילים. « ידיעות אחרונות«משרד התחבורה מעכב האישור לפתיחת התחנה המרכזית החדשה בראשון-לציון «